آیا گوگل متهم به پرداخت 400 میلیون دلار مالیات به اندونزی خواهد شد؟

در صورت اثبات فرار مالیاتی گوگل در اندونزی، این شرکت محکوم به پرداخت بیش از 400 میلیون دلار به این کشور خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "فورچون"، اداره مالیات اندونزی اعلام کرده است نمایندگی شرکت گوگل در این کشور ممکن است کمتر از 0.1 درصد مالیات معوقه سال گذشته‌اش را پرداخت کرده باشد.

مقامات اداره مالیات اندونزی اظهار کرده اند در صورتی که ثابت شود گوگل مرتکب فرار مالیاتی شده است، این غول فناوری ممکن است با جریمه‌ای بیش از 400 میلیون دلار روبرو شود.

"محمد حنیف" – رئیس بخش پرونده‌های ویژه در اداره مالیات اندونزی – گفت روز دوشنبه، بازرسان به مقر گوگل در این کشور رفته اند. وی اعلام کرد امکان دارد شرکت گوگل کمتر از 0.1 درصد مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر درآمد در سال 2015 را پرداخت کرده باشد.

بخش عمده‌ای از درآمدهای این شرکت برای دفتر مرکزی آسیا و اقیانوسیه گوگل که در سنگاپور قرار دارد، واریز می‌شود. این در حالی است که بخش آسیا و اقیانوسیه گوگل در ماه ژوئن (30 روز منتهی به 10 تیر) اجازه حسابرسی به دولت اندونزی را نداد. این امر موجب شد پرونده مالیاتی گوگل به پرونده کیفری تبدیل شود.

حنیف گفت: "مقامات گوگل تنها اظهار می‌کنند برنامه‌ریزی برای پرداخت مالیات را انجام داده اند. برنامه‌ریزی مالیاتی – اقدامی برای حصول اطمینان از پرداخت بهینه مالیات -- امری قانونی است. اما انجام بیش از حد آن تا جایی که هیچ مبلغی از درآمد این شرکت به عنوان مالیات پرداخت نشود، کاملا غیرقانونی است."

نمایندگی گوگل در اندونزی در پاسخ به اظهارات حنیف، بیانیه‌ای که هفته گذشته اعلام کرده بود را بار دیگر منتشر کرد. گوگل در این بیانیه اظهار کرده است به همکاری با دولت‌ها ادامه می‌دهد و تمام مالیاتش را پرداخت کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار