مشخصات تلفن‌های همراه جدید شرکت گوگل چیست؟

یک روز پیش از برگزاری کنفرانس گوگل، برخی منابع از انتشار مشخصات کامل دو گوشی جدید شرکت گوگل خبر می‌دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب‌سایت "سی‌نت"، کنفرانس بعدی شرکت گوگل روز 4 اکتبر (13 مهر) – کمتر از 24 ساعت دیگر -- برگزار خواهد شد. با این‌حال، اطلاعاتی به بیرون درز پیدا کرده است که می‌تواند انتظارها برای مشاهده این رویداد را کاهش دهد. شرکت "کارفون ورهاوس" – پخش کننده وسایل الکترونیکی واقع در انگلیس – اطلاعاتی را فاش کرده است که به نظر می‌رسد مشخصات کامل تلفن‌های همراه "پیکسل" و "پیکسل اکس ال" باشد.

با این‌حال، این اطلاعات افشا شده با اطلاعاتی که پیش از این درباره این تلفن‌های همراه به بیرون درز یافته بود همخوانی دارد و به نظر می‌رسد صحیح باشند.

بر اساس گزارش کارفون ورهاوس، در تلفن‌های همراه مدل پیکسل و پیکسل اکس ال، صفحه‌های نمایشی به ترتیب 5 و 5.5 اینچی تعبیه شده است. این صفحات نمایش از فناوری ساخت "آمولد" بهره‌مند هستند. همچنین گفته می‌شود این گوشی‌ها از پردازنده 2.15 گیگاهرتزی ساخت شرکت "کوالکام" در مدل "اسنپدراگون 821" بهره خواهند برد. همچنین در هرکدام از این تلفن‌های همراه 4 گیگابایت رم، و 32 یا 128 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی تعبیه شده است. هردو گوشی نیز بدنه‌های فلزی دارند که تا حد زیادی با تلفن‌های همراه هوشمند شرکت اپل – آیفون – شباهت دارد.

صفحات نمایش آمولد تنها به دلیل تولید رنگ‌های چشم‌نواز و رنگ مشکی تیره تر اهمیت ندارند. توانایی استفاده از این صفحات نمایش برای پروژه واقعیت مجازی گوگل، بر اهمیت آن‌ها می‌افزاید.

هردو تلفن همراه مانند نسخه پیشین، از حسگرهای اثر انگشت پشتیبانی خواهند کرد. با این‌حال، گزارش شده است برخلاف تلفن‌های هوشمند گوگل که سال گذشته معرفی شدند، دو گوشی جدید قابلیت تثبیت عکس به صورت مکانیکی را در دوربین‌های 12.3 مگاپیکسلی خود دارند.

بر اساس گفته‌ها، پیکسل اکس ال وضوح تصویر 2560 در 1440 دارد و در آن از باتری 3450 میلی‌آمپری استفاده شده است. نسخه کوچکتر این تلفن همراه وضوح 1920 در 1080 دارد و باتری به کار رفته در آن 2770 میلی‌آمپری است. هردو تلفن نیز از پورت‌های USB – Type C بهره می‌برند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار