شناسایی 76 برنامه کاربردی آیفون با قابلیت جاسوسی از کاربر

76 برنامه پرکاربرد در "اپ‌استور" وجود دارد که می‌توانند به راحتی از کاربر جاسوسی کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی‌جی‌آر، بدون شک گوشی هوشمند اپل در مقایسه با دیگر رقبا دارای امنیت بالاتری است؛ اما این موضوع درباره برنامه‌های کاربردی موجود در "اپ‌استور" صدق نمی‌کند. یک تحقیق امنیتی فاش کرد 76 برنامه کاربری آیفون که در "اپ‌استور" بسیار محبوب هستند و برخی حتی 18 میلیون بار دانلود شده‌اند، اهداف جاسوسی را پیگیری می‌کنند.

اگر کاربر برنامه‌های یاد شده را بر روی گوشی هوشمند خود نصب کند، امکان سرقت اطلاعات تلفن همراه بسیار ساده خواهد شد و امنیت شخصی کاربر با تهدید جدی مواجه می‌شود.

این مشکل که نشان‌دهنده حفره امنیتی عمیقی در برنامه‌های کاربردی آیفون است، نمی‌تواند به طور مستقیم از سوی کمپانی اپل برطرف شود؛ بلکه نیازمند مشارکت و توجه جدی برنامه‌نویسان به موضوع است. 

"ویل استرافاک"، محقق امنیتی که این 76 برنامه ناامن اپ‌استور را شناسایی کرده است، در این باره اظهار داشت: مشکل امنیتی زمانی رخ می‌دهد که برنامه‌ها هنگام انتقال، تحت یک پروتکل اشتباه در معرض آسیب و نفوذ هکرها قرار می‌گیرند. 

یک قابلیت امنیتی در سیستم عامل iOS 9 معرفی شده است که انتقال داده‌ها اجبارا باید از طریق پروتکل ایمن HTTPS انجام شود.

اگر گوشی هوشمند آیفون به این پروتکل امنیتی مجهز نباشد و یکی از برنامه‌های ناایمن "اپ‌استور" را دانلود کند، هکر به راحتی می‌تواند از طریق "وای فای" وارد دستگاه هوشمند شده و اطلاعات آن را سرقت کند.

در میان 76 برنامه ناایمن کشف شده در "اپ‌استور"، 33 برنامه دارای ریسک پایین، 24 برنامه دارای ریسک متوسط و 19 برنامه دارای ریسک بالا هستند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار