عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: در بسیاری از مواقع در کمیسیون ماده 100 رای بر تخریب بنای ساخته شده داده می شود اما زمانی که رای به شهرداری می رود، اجرایی نمی شود.

شهرداری تهران رای ماده ۱۰۰ را اجرایی نمی‌کند/ کمیسیون توافقات مجوز فعالیت نداردابوالفضل قناعتی عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به موضوع تخلفات در کمیسیون ماده 100، اظهار داشت: در بسیاری از مواقع در کمیسیون ماده 100 رای بر تخریب بنای ساخته شده داده می شود اما زمانی که رای به شهرداری می رود، اجرایی نمی شود.
 
وی با بیان اینکه در اجرای رای ماده 100 دو موضوع بدوی و تجدید نظر مشمول زمان می شود،‌ افزود: سال 92 که به شورای شهر آمدیم رای به قلع و قمع برخی از بناهای ساخته شده دادیم اما امروز شاهدیم که این رای اجرایی نمی شود.

عضو هئیت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: طی 3 سال اخیر حتی 10 درصد از حکم قلع و قمع بناها در شهر تهران اجرایی نشده و صاحبان متخلف با تغییر ماده در کمیسیون توافقات مانع اجرای حکم تخریب بنای خود شده اند.

قناعتی اضافه کرد: امروزه برای عدم اجرای ماده 100 عده ای با تغییر دادن تبصره و ماده باعث می شوند که پرونده ها به سرانجام نرسد و قانون مسکوت بماند.

وی تاکید کرد: حکم ماده 100 باید به موقع اجرا شود تا تاثیر خود را در قانون نشان دهد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در کمیسیون ماده 100 نماینده وزیر کشور، قوه قضائیه، شورا و شهرداری حضور دارند تا در رابطه با تخلف های ساختمانی صورت گرفته در شهر تصمیم گیری کنند.

قناعتی به تغییر رای کمیسیون ماده 100 در کمیسیون مصوبات شهرداری مناطق اشاره کرد و گفت: فرهنگ غلطی اکنون در شهرداری مناطق حاکم شده که باعث می شود رای کمیسیون ماده 100 پس از طرح در کمیسیون مصوبات شهرداری مناطق تغییر پیدا می کند.

وی با بیان اینکه افراد سودجو و متخلف به هر طریقی در شهرداری مناطق، مانع تخریب ساختمان هایی که رای کمیسیون ماده 100 گرفته اند، می شوند، تصریح کرد: این موضوع سبب می شود تخلفات ساختمان سازی در شهر تهران افزایش یابد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به کمیسیون توافقات شهرداری تهران در مناطق، افزود: این کمیسیون مجوزی برای فعالیت ندارد و بدون در نظر گرفتن حکم ماده 100، قانون را تغییر می دهد.

وی گفت: برای اجرای حکم کمیسیون ماده 100 هزینه های زیادی انجام می شود اما عده ای به راحتی در کمیسیون توافقات شهرداری تهران آن را نادیده می گیرند و به ساخت و سازهای غیر قانونی ادامه می دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار