رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران گفت: امروزه شهر تهران توانگری خود را از دست داده و قدرت پالایندگی ندارد.

تهران قدرت پالاینگی ندارد/ زیر‌ساخت‌های حمل و نقل عمومی کامل نیستمحمد حقانی رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به وضعیت بارش‌ برف و باران در سطح شهر تهران اظهار داشت: تهران شهری است که توانگری خود را از دست داده و دیگر قدرت پالایندگی ندارد.

وی با بیان اینکه زیر‌ساخت‌های اولیه در شهر تهران فراهم نیست، افزود: شرایط در حال‌حاضر عادی نیست، چراکه با یک برف و یخ شاهد یخبندان انبوه در برخی از مناطق شهر تهران هستیم.

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه استفاده انبوه از وسایل موتوری در سطح بزرگراه‌ها و راه‌ها حالت عادی ندارد، گفت: به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی این شرایط به وجود می‌آید به همین منظور معتقدم اگر به اندازه کافی اتوبوس و مترو در شهر تهران داشتیم به طور حتم شاهد استفاده از وسایل موتوری در شهر تهران نبودیم.

حقانی با بیان اینکه در طول بارندگی باران و برف به درستی نمی‌توانیم آب‌های سطحی را در سطح شهر جمع‌آوری کنیم، تصریح کرد: طرح جمع‌آوری آب‌های سطحی از 20 سال پیش در تهران شروع شده اما هنوز به نتیجه نرسیده است و با یک بارندگی شدید به دلیل عدم کشش کانال‌ها شاهد آب‌گرفتگی بسیار زیاد در معابر و خیابان‌ها هستیم.

وی با اشاره به اقدامات شهرداری تهران در خصوص شن پاشی و نمک پاشی افزود: این اقدامات مقطعی است به همین دلیل باید از نظر برطرف کردن مشکلات در سطح شهر تهران، زیرساخت‌های اولیه مانند توسعه مترو و اتوبوس را فراهم کنیم تا بدین وسیله آلودگی هوا را هم کاهش دهیم.

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه دولت باید در این خصوص توسعه حمل و نقل عمومی را جزء اولویت، ضرورت، سیاست و راهبردهای خود قرار دهد، گفت: دولت در حال حاضر با رکود اقتصادی مواجه است اما نمی‌توانیم اولویت‌ها را نادیده بگیریم.

حقانی با تأکید بر اینکه بزرگراه‌ها، راه‌ها و خیابان‌های اصلی بر اساس اولویت‌بندی شهرداری تهران از وجود یخ‌زدگی و برف پاکسازی شده است ، تصریح کرد: نباید انتظار داشته باشیم که شهرداری تهران تمامی کوچه‌ها و خیابان‌های فرعی را هم پاکسازی کند.

وی اضافه کرد: شهروندان هم در راستای برطرف کردن برخی از مشکلات کوچه‌ها و معابر خود باید با شهرداری تهران مشارکت کنند و همچنین از آوردن خودروی شخصی خودداری کنند.

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه نبود مسئولان در سطح شهر مشکلات زیادی را به وجود آورده است ، تأکید کرد: شهرداری تهران اقدامات زیادی در خصوص حل مشکلات برف و یخ‌زدگی خیابان‌ها انجام داده که جا دارد از این نهاد عمومی تشکر کنیم.

حقانی ادامه داد: باید سیاست‌های راهبردی در دولت و مدیریت شهری مبتنی بر مسائل اصلی شهر و کشور باشد چراکه تا مشکلات اصلی را برطرف نکنیم، نمی‌توانیم موضوعات موجود را حل کنیم.

وی با اشاره به برخی از اقدامات شهرداری و همچنین اجرای پروژه‌ها گفت: ضرورت ندارد شهرداری تهران همه این کارها را انجام دهد چراکه شهرداری باید اولویت‌های اصلی شهر را مد نظر کارهای خود قرار دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار