مردان می توانند فقط با كمی تغيير در شيوه زندگی، عمر طولانی تری داشته باشند و سالم‌ تر زندگی كنند.

بيماری هايی كه سلامت مردان را تهديد می كندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ یلدا كوه بر كارشناس برنامه ميانسالان مركز بهداشت شهدای انقلاب گفت: مردان به دليل شغل و مسووليت های سنگين زندگی، كمتر به سلامت خودشان اهميت می دهند و طبق معمول، کمک طلبی بانوان، بيش از آقايان است.
او حس خود مراقبتی بيماری های مشترک در زنان را نسبت به مردان بيشتر دانست و افزود: بیشتر مردان در معرض بيماری های سخت تر و مرگ و مير بيشتری قرار دارند، از این رو لازم است مردان با اصول خود مراقبتی در خصوص بيماری های قلبی عروقی، سرطان، سوانح و حوادث و ديابت، بيشتر آشنا شوند.

كوه بر با تاکید به انجام فعاليت های منظم ورزشی، پرهيز از مصرف مواد دخانیات، رژيم غذايی سالم، سنجش منظم فشارخون و چربی و قند، ادامه داد: بيماری ‌های قلبی يك تهديد برای سلامت مردان است، اما با برخورداری از شيوه زندگی سالم، می توان از اين خطر رهايی پيدا كرد.

وی انجام رژیم غذایی و استفاده از ميوه و سبزی، غلات و حبوبات، فيبر، ماهی، اسيد چرب غيراشباع و كم نمک را، از سالم ترين برنامه های غذايی دانست و افزود: پیشگیری از افزایش وزن، ترک الكل به دليل تاثير بر افزايش فشارخون و دوری از استرس، از مواردی است كه موجب كاهش ابتلا به بيماری های قلبی عروقی و ديابت می شود.

كارشناس برنامه ميانسالان مركز بهداشت شهدای انقلاب خاطر نشان کرد: پرهيز از مصرف مواد دخانيات و دوری از تماس با افراد سيگاری، می تواند در كاهش ابتلا به سرطان ريه نقش بسزايی داشته باشد.
وی ادامه داد: برای داشتن و حفظ سلامتی، كمتر در معرض تابش نور آفتاب قرار بگيریم و از كرم ضدآفتاب استفاده كنیم.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.