کناره‌گیری امپراتور ژاپن علی‌رغم خلأ قانونی درباره این موضوع، مشکلاتی را متوجه دولت این کشور خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از تلگراف، قرار است روز دوشنبه، کارگروه ویژه‌ای برای نخستین بار در ژاپن نشستی تشکیل دهد و روند کناره‌گیری "آکی‌هیتو" -- امپراتور این کشور -- را بررسی کند.

آکی‌هیتوی 82 ساله در ماه اوت (31 روز منتهی به 10 شهریور) در یک پیام تلویزیونی، کناره‌گیری از سمت خود را اعلام کرد. وی در این پیام گفت ممکن است یک روز نتواند به دلیل سن زیادش، از عهده انجام وظایفش برآید.

حال، این کارگروه با موردی مواجه شده است که پرداختن به آن نه تنها بسیار امر سنگینی است، بلکه از حساسیت بالایی نیز برخوردار است. در دویست سال گذشته، چنین کناره‌گیری از جانب یک امپراتور ژاپن بی‌سابقه بوده است. همچنین قانونی مبنی بر توانایی کناره‌گیری امپراتور از سمتش وجود ندارد.

"شینزو آبه" – نخست وزیر ژاپن – قرار است همراه با 6 عضو این کارگروه که همگی با دقت انتخاب شده اند، روز دوشنبه نشستی تشکیل دهد. به نظر می‌رسد مذاکرات درباره قانونی که وضع کناره‌گیری امپراتور را مشخص کند و همچنین عنوانی که پس از کناره‌گیری به وی اعطا خواهد شد، انجام خواهد پذیرفت.

اکنون، گمانه‌زنی‌هایی درباره آینده امپراتوری ژاپن انجام شده است. طبق قوانین این کشور، زنان نمی‌توانند به این مقام برسند. با این‌حال، مقامات ژاپن اعلام کرده اند موضوع اصلی بحث این کارگروه ویژه تنها وضع قانونی خواهد بود که به امپراتور اجازه کناره‌گیری دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار