رجب طيب اردوغان نخست وزير ترکيه در نخستين سفر خارجي خود در سال 2014 ميلادي از کشورهاي ژاپن ، سنگاپور و مالزي ديدن مي کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ اين سفر که تا بيست و يکم دي ماه ادامه خواهد داشت به دعوت رسمي  "شينزو آبه" نخست وزير ژاپن، "لي هسين لونگ" نخست وزير سنگاپور و "نجيب تون عبدالرزاق" نخست وزير مالزي  صورت گرفت است . اردوغان را در اين  سفر هيأتي متشکل از بولنت آرينچ معاون نخست وزير و برخي وزيران ، نمايندگان مجلس و  تعدادي از صاحبان کار و سرمايه ترکيه  همراهي مي کنند .

اردوغان در چارچوب  اين سفر روز سه شنبه  در توکيو با نخست وزير ژاپن ديدار خواهد کرد. گفتگو در خصوص روابط دو جانبه ، منطقه اي و بين المللي  و بازديد از مرکز ساخت ماهواره ترکست در توکيو  و ملاقات با  "آکي هيتو" امپراتور ژاپن  از برنامه هاي اردوغان در ژاپن است . نخست وزير ترکيه پس از ژاپن به سنگاپور سفر و روز پنجشنبه با "توني تان کنگ" رئيس جمهور و "لي هسين لونگ" نخست وزير اين کشور ديدار خواهد کرد.

پس از ژاپن و سنگاپور  اردوغان  روز جمعه عازم مالزي خواهد شد تا با  "نجيب تون عبدالرزاق" همتاي مالزيايي اش  ديدار و  در باره روابط  دو جانبه و  تحولات منطقه اي و بين المللي  گفتگو کند .حضور در نشست کاري ترکيه- مالزي  و سخنراني در کنفرانسي که از سوي بنياد تحقيقات مالزي و مدرسه رزاق ترتيب خواهد يافت از ديگر برنامه هاي اردوغان در مالزي است .

انتهای پیام / 
برچسب ها: نخست ، وزیر ، عازم ، ژاپن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار