رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی فیلادلفیا شعار حمایت "دونالد ترامپ" از طبقه کارگر این کشور را به تمسخر گرفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک تایمز؛ "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا،  در سخنرانی اخیر خود در حمایت از "هیلاری کلینتون،" نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، اعلام کرد: این حزب جمهوری‌خواه، حزب جمهوری خواه "آبراهام لینکلن" نیست. این حزب جمهوری خواه حتی دورنمای آن آزادی نیست که مد نظر "رونالد ریگان" بود. این دورنما، یک دورنمای تاریک است و "دونالد ترامپ" در حال گسترش نفرت است.

اوباما خطاب به هزاران نفر از مردم آمریکا که نزدیک موزه هنرهای فیلادلفیا جمع شده بودند گفت: ترامپ به هیچکدام از شما اجازه نمی‌دهد به زمین گلف او بروید. چه شد که او ناگهان قرار است قهرمان شما شود؟ ترامپ فردی است که 70 سال خود را از طبقه کارگر دور نگه داشته و در طول دوران زندگی خود هیچ دغدغه‌ای نسبت به طبقه کارگر ندارد. ترامپ نمی‌تواند نماینده خوبی برای کشور آمریکا در خارج از کشور باشد؛ او شایسته مقام فرمانده کل قوای آمریکا نیست.

اوباما همچنین از این ایده انتقاد کرد که ترامپ، نامزد محبوب رای دهندگان طبقه کارگر است.

رئیس جمهور آمریکا همچنین از زندگی منزوی ترامپ و اینکه او مجموعه‌ای از املاک گران قیمت را در اختیار دارد، انتقاد کرد.

اوباما در این باره گفت: آیا واقعا این همان فردی است که می‌خواهید قهرمان طبقه کارگر باشد؟ اوباما این سخنان را در گردهمایی تبلیغاتی هیلاری کلینتون مطرح کرد.

چندی پیش باراک اوباما در نشست مطبوعاتی کاخ سفید خطاب به نمایندگان حزب جمهوری‌خواه در کنگره گفت: اگر شما پیاپی ناچار هستید بگویید آنچه ترامپ ادا می‌کند مورد تاییدتان نیست، پس چرا هنوز نامزدی وی را تایید می‌کنید؟ 
اوباما تاکید کرد مخالفتش با نامزدی ترامپ، فراتر از اختلاف بر سر سیاست‌ها است و یادآور شد با وجودی که با رقیبان جمهوری‌خواه خود در انتخابات 2008 و 2012 اختلاف نظر داشت؛ اما هرگز نگفت که آنان مناسب ریاست جمهوری نیستند.

این دومین بار است که اوباما در گردهمایی تبلیغاتی کلینتون شرکت می کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار