وزارت امنیت داخلی و جامعه اطلاعاتی آمریکا مدعی شدند روسیه از ایمیل‌های شخصی مقامات آمریکایی جاسوسی می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از به نقل از پایگاه اینترنتی دی. اچ. اس، وزارت امنیت داخلی و جامعه اطلاعاتی آمریکا با انتشار بیانیه‌ای مشترک، روسیه را به جاسوسی از ایمیل‌های شخصی مقامات آمریکایی متهم کردند. 

در این بیانیه آمده است: جامعه اطلاعاتی آمریکا مطمئن است که دولت روسیه دستور جاسوسی از ایمیل‌های مقامات و سازمان‌های آمریکایی و از جمله سازمان‌های سیاسی را صادر کرده است. افشاگری‌های اخیر درباره ایمیل‌های هک شده از جمله در پایگاههای اینترنتی نظیر «دی لیکس» و «ویکی لیکس» و «گوچیفر آنلاین» مطابق با روش‌ها و اقدامات تحریک آمیز روسیه است. این سرقت‌ها و افشاگری‌ها با هدف دخالت در فرآیند انتخابات آمریکا انجام می‌شود. 

این بیانیه افزود: این برای اولین بار نیست که مسکو این اقدامات را انجام می‌دهد. روس‌ها پیش از این از این اقدامات و روش‌های مشابهی در سراسر اروپا و اوراسیا استفاده کرده‌اند. آن‌ها این اقدامات را برای تاثیرگذاری بر آراء عمومی انجام می‌دهند. ما معتقدیم که با توجه به حساسیت و سطح این اقدامات تنها مقامات ارشد روسیه بایستی دستور این اقدامات را صادر کرده باشند. برخی از ایالت‌های آمریکا همچنین از مشاهده موارد دستکاری در سیستم‌های مرتبط با امر انتخابات درون ایالتی خود خبر دادند که در بیشتر موارد این اقدامات از طرف سرورهایی که شرکت‌های روسی آن‌ها را پشتیبانی می‌کنند، سرچشمه می‌گیرند. 

در ادامه این بیانیه آمده است به هرحال ما هم اکنون در جایگاهی قرار داریم تا این فعالیت‌ها را به دولت روسیه نسبت دهیم. ارزیابی جامعه اطلاعاتی آمریکا و وزارت امنیت داخلی آمریکا نشان می‌دهد که به هر حال دخالت یک فرد و یا یک کشور برای تغییر شمارش آراء انتخابات و یا نتایج آن از طریق حمله سایبری و یا نفوذ کار بسیار دشواری است. این ارزیابی بر اساس طبیعت سیستم انتخاباتی کشور ما و با توجه به وضعیت حفاظتی و مقاماتی که مسئوول برگزاری انتخابات هستند، انجام شده است. مقامات ایالتی مطمئن هستند که ماشین‌های رای گیری به اینترنت متصل نیستند و نظارت در سطوح چندگانه بر روند انتخابات ما اعمال می‌شود. 
این بیانیه اضافه کرد: با این وجود وزارت امنیت داخلی آمریکا از مقامات محلی و ایالتی دست اندرکار برگزاری انتخابات می‌خواهد که آگاه و گوش بزنگ باشند و از همکاری و حمایت این وزارتخانه در امر امنیت سایبری بهره برداری کنند. شماری از ایالت‌ها پیش از این مبادرت به انجام این کار کرده‌اند. وزارت امنیت داخلی خدمات گوناگونی در امر برگزاری انتخابات محلی و ایالتی در امر امنیت سایبری فراهم کرده است. این خدمات شامل بررسی ایمنی سیستم‌های مرتبط با امر انتخابات و ارزیابی میزان آسیب پذیری و خطر پذیری و به اشتراک گذاشته شدن اطلاعات درباره حوادث سایبری است. این شیوه‌ای مطمئن و امن برای ثبت نام اطلاعات مربوط به رای دهندگان و مقابله با تهدیدهای سایبری احتمالی است. وزارت امنیت داخلی آمریکا یک گروه کاری آگاه برای امنیت سایبری متشکل از کارشناسانی از تمامی سطوح دولت برای افزایش آگاهی در مواجه با خطرات ناشی از امنیت سایبری که ممکن است ساختار و فرآیند انتخابات را تخت تاثیر خود قرار دهند، تشکیل داده است. وزیر امنیت داخلی آمریکا و مقامات این وزارتخانه به طور مستقیم با انجمن ملی وزرای دولت آمریکا برای ارائه حمایت، اطلاعات و منابع بیشتر به مقامات ایالتی و محلی در رابطه با امنیت سایبری در تماس و تعامل مستقیم هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار