سرپرست معاونت تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: سومین دوره المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای استان با حضور 39 هزار و 500 دانش‌آموز آغاز می‌شود.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ سیدبهاءالدین ملک‌حسینی در نشست کارشناسان تربیت بدنی و سلامت از آغاز سومین دوره المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای در استان خبر داد.

سرپرست معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد افزود: این المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای با حضور 39 هزار و 500 دانش‌آموز از نیمه دوم مهرماه در استان برگزار می‌شود.

ملک‌حسینی با اعلام این خبر که 52 مدرسه در کهگیلویه و بویراحمد به عنوان الگوی ورزشی انتخاب شدند، عنوان کرد: این مدارس به وزارت آموزش و پرورش معرفی شده و تجهیزات مخصوص و ویژه‌ای برای اجرای تمامی برنامه‌های ورزشی به آنها در نظر گرفته می‌شود.

وی با اشاره به اقداماتی که در این مدارس اجرا می‌شود بیان کرد: براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش فعالیت‌های مکمل شامل المپیاد ورزشی،حیاط پویا، ایجاد کانون ورزشی و نرمش صبحگاهی در مدارس اجرا می‌شود.

ملک‌حسینی به نقش مدیران در اجرای برنامه‌های ورزشی در این مدارس اشاره کرد: اجرای برنامه‌های تربیتی مستلزم مشارکت همه عوامل مدرسه است و دبیران ورزش نقش مهمی در این فعالیت دارند.

سرپرست معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: اهتمام به تربیت بدنی در مکان‌های ورزشی اثرش به مراتب مهم‌تر از دیگر مکان‌ها دارند و اگر در مکان‌های ورزشی انجام گیرد دانش‌آموزان بیشتر توجه دارند.

ملک‌حسینی از ایجاد 190 کانون ورزشی درون و برون مدرسه‌ای در سطح استان خبر داد و گفت:‌ حیاط پویا در 450 مدرسه با اولویت مدارس ابتدایی، ورزش صبحگاهی همزمان با همکاری صدای مرکز کهگیلویه و بویراحمد از مهمترین برنامه‌های ورزشی در کهگیلویه و بویراحمد است.

این مسؤول بیان کرد:‌ تربیت انسان‌ها و تربیت رسمی از دوره پیش دبستانی تا پایان تحصیل متوسطه برعهده آموزش و پرورش و آگاهی از اصول و روش‌های تربیت‌بدنی و آگاهی به دانش روز یک ضرورت اساسی برای مربیان است و مربیان و معلمان باید همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.