مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار وابسته به اتاق بازرگانی ایران گفت: 1200 دانش آموز و دانشجو زیرپوشش اتاق بازرگانی ایران قرار دارند.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار وابسته به اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در یاسوج گفت:هزار و 200 دانش آموز و دانشجوی نخبه در مناطق محروم کشور زیرپوشش حمایتی این جامعه قرار دارند،که137 نفر آنان مربوط به استان کهگیلویه وبویراحمد هستند.

علی اصغر خامنوی در جشن اعطای بورس تحصیلی به گروهی از دانش آموزان و دانشجویان نخبه کهگیلویه و بویراحمد در محل اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان، افزود: جامعه نیکوکاری ابرار ماهانه بخشی از هزینه تحصیل این تعداد دانش آموز و دانشجو را می پردازد.


وی گفت: این جامعه تلاش می کند با توجه به امکانات بخش خصوصی زیرمجموعه اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی، سالانه تعداد بیشتری از دانش آموزان و دانشجویان مناطق محروم را زیرپوشش حمایتی قرار دهد.


خامنوی هدف اصلی از اعطای بورس تحصیلی را حمایت از دانش آموزان و دانشجویان مستعد مناطق محروم برای شکوفایی استعدادهای آنان دانست.


وی افزود: روستاهای محروم اما مستعد در استان های مختلف توسط این جامعه شناسایی و برای توسعه و کارآفرینی در شخصیت آنها برنامه ریزی می شود.


علی اصغر خامنوی گفت: در سال 91 طرح توسعه پایدار توسط جامعه نیکوکاری ابرار دریکی از روستاهای خراسان جنوبی با موفقیت اجرا شد و پس ازآن فعالیت ها به استان های سیستان و بلوچستان و کردستان گسترش یافت.


مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار وابسته به اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران افزود: فعالیت جامعه نیکوکاری ابرار به تدریج به تمامی مناطق و روستاهای محروم کشور تسری پیدا می کند و کهگیلویه و بویراحمد از استان های اولویت دار برای توانمندسازی روستاهای محروم و مستعد است.


اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران در سال 88 باهدف توانمندسازی مناطق محروم به ویژه روستاهای کشور، جامعه نیکوکاری ابرار را تأسیس کرد.



انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.