رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: جذب صدها میلیارد ریال اعتبار برای توسعه فضاهای بهداشتی و درمانی، خرید تجهیزات پزشکی و هزینه های درمانی در قالب طرح سلامت تحولات بزرگ و انکارناپذیری در حوزه سلامت استان است.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ رضا چمن گفت: در سه سال گذشته خدمات گسترده ای برای توسعه بخش بهداشت و درمان این استان انجام گرفته است که در قالب این طرح 80 درصد بیمارستان های استان نوسازی و بخش های تخصصی زیادی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه معرفی دانشگاه علوم پزشکی در جشنواره شهید رجایی به عنوان دستگاه برتر در عرصه عمرانی وخدمات رسانی بیانگر تلاش این مجموعه است گفت: کاهش مرگ و میر کودکان به میزان 40 درصد و کاهش مرگ و میر زنان باردار به میزان 30 درصد از توفیقات بخش سلامت در دولت تدبیرو امید بوده است.

چمن افزود: در سه سال گذشته خدمات گسترده ای برای توسعه بخش بهداشت ودرمان این استان انجام گرفته است که در قالب این طرح 80 درصد بیمارستان های استان نوسازی و بخش های تخصصی زیادی ایجاد شده است.

وی کاهش 50 درصدی اعزام بیماران نیازمند خدمات درمانی تخصصی به استان های مجاور را از دستاوردهای ارزنده خدمات روبه توسعه بخش سلامت ارزیابی کرد و گفت:شاخص های بخش سلامت در قالب طرح تحول سلامتت روبه بهبود است.

چمن، ساخت 80 خانه بهداشت در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد در کوتاه ترین زمان ممکن را از دیگر خدمات بخش سلامت این استان برشمرد.

وی اظهار کرد: ساخت 2 درمانگاه در دهدشت و گچساران با پیشرفت فیزیکی 60 و 20 درصد و نیز ساخت دانشکده پرستاری با هفت هزار و 200 مترمربع از طرح های ارزنده بخش سلامت است.

چمن بیان کرد: قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت به ازای هر یکهزار بیمار یازده و نیم نفر و هم اکنون به ازای هر یکهزار نفر شش و نیم نفر به خارج از کهگیلویه و بویراحمد برای دریافت خدمات درمانی اعزام می شوند.

این مسئول با بیان این که در این طرح نرخ تعرفه پرداختی مردم از 37 درصد به کمتر از 6 درصد کاهش یافته است، تصریح کرد: طرح تحول سلامت هزینه های درمانی مردم را کاهش چشمگیری داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به هزینه های سنگین خرید کالاهای پزشکی برای بیمار در داخل بیمارستان ها تصریح کرد: این طرح نقش اثرگذاری در بهبود وضعیت سلامت به عنوان زیربنایی ترین مطالبه مردم دارد.

وی همچنین از انجام 16 هزار زایمان طبیعی رایگان از ابتدای طرح تحول سلامت در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ابراز کرد: از ابتدای طرح تحول نظام سلامت 100 پزشک متخصص، 125 پرستار و 35 ماما به کارکنان مراکز درمانی این استان افزوده شد.

چمن گفت: بهبود شاخص های سلامت و امید به زندگی دستاورد مهم دولت یازدهم به ویژه در مناطق محروم است.

وی افزود: 640 میلیارد ریال اعتبار از ابتدای طرح تحول سلامت تاکنون برای تجهیز بیمارستان های این استان هزینه شد.

چمن عنوان کرد: این اعتبار برای خرید تجهیزاتی مانند آندوسکوپی، رادیولوژی، سی تی اسکن، ام آر آی، راه اندازی تخت های ویژه، نوسازی تخت های موجود، تجهیزات گرمایشی، سرمایشی و تأمین آمبولانس برای چهار بیمارستان در شهر یاسوج ( شهید بهشتی و امام سجاد)، شهید رجایی شهر دوگنبدان و امام خمینی دهدشت (ره) هزینه شده است.

وی اظهار کرد: از ابتدای طرح تحول سلامت در اردیبهشت سال 93 تاکنون 141 تخت بیمارستانی نوسازی، 25 تخت ویژه راه اندازی و 23 دستگاه آمبولانس به ناوگان فوریت های پزشکی این استان افزوده شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ابراز کرد: عملیات بخش زایمان بیمارستان امام سجاد یاسوج با 11 میلیارد ریال اعتبار در زمینی به مساحت یک هزار و 180 مترمربع و 66 درصد پیشرفت فیزیکی، عملیات اجرایی درمانگاه های تخصصی شهرهای دهدشت و دوگنبدان به ترتیب با 50 و 30 درصد پیشرفت فیزیکی و 80 میلیارد ریال اعتبار از مهم ترین دستاوردهای توسعه بیمارستانی از مهم ترین طرح های در دست اجرای در قالب طرح تحول سلامت در این استان است.

وی شروع عملیات اجرایی مرکز غربالگری سرطان، مرکز پزشکی هسته ای و مرکز ناباروری را از برنامه های در دست اجرای تقویت زیرساخت های بیمارستانی در کهگیلویه و بویراحمد ذکر کرد.

چمن گفت: 185 طرح بهداشتی و درمانی این استان در دولت یازدهم بهره برداری شد.

وی افزود: ساخت 80 خانه بهداشت، تعمیر 200 خانه بهداشت دیگر، احداث چهار پایگاه اورژانس جاده ای، کلینیک دندان پزشکی یاسوج، کلینیک متخصصان باشت، 2 مرکز جامع درمانی گچساران و زایشگاه دیشموک از مهمترین طرح های بهره برداری شده بخش بهداشت و درمان کهگیلویه و بویراحمد در سه سال گذشته تاکنون است.

چمن اظهار کرد: از ابتدای دولت یازدهم تاکنون 318 میلیارد ریال اعتبار برای زیرساخت های درمانی این استان هزینه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: هم اکنون 35 پروژه بزرگ زیرساخت های بهداشت و درمان در این استان در حال اجراست.

چمن ابراز کرد: ساخت بیمارستان سوختگی در شهرستان های گچساران و بویراحمد و احداث سه درمانگاه متخصصان در شهرهای دوگنبدان، دهدشت و یاسوج از مهم ترین پروژه های درمانی بهداشت و درمان در کهگیلویه و بویراحمد است.

وی اعتبار موردنیاز تکمیل این طرح ها را 620 میلیارد ریال برآورد کرد.

چمن بیان کرد: برخی از طرح های بزرگ درمانی در حال ساخت مانند هفت بیمارستان در شهرهای مختلف کهگیلویه و بویراحمد با مشارکت راه و شهرسازی اجرا می شود که اعتبار مورد نیاز آنها 850 میلیارد ریال است.

وی گفت: 410 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل سه بیمارستان در حال ساخت این استان اختصاص یافت.

وی عنوان کرد: این میزان اعتبار برای تکمیل عملیات اجرایی سه بیمارستان در شهرهای یاسوج، دوگنبدان و باشت از محل یک درصد ارزش افزوده تخصیص یافته است.

چمن اظهار کرد:250 میلیارد ریال از این بودجه برای بیمارستان 200 تختخوابی یاسوج که هم اکنون با 85 درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است در نظر گرفته شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج میزان اعتبار در نظر گرفته برای بیمارستان 100 تختخوابی گچساران را 100 میلیارد ریال ذکر کرد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر سرانه تخت بیمارستانی در کهگیلویه و بویراحمد به ازای هر یک هزار نفر یک و نیم تخت است که با بهره برداری از بیمارستان های در حال ساخت در این استان این میزان به 2 تخت می رسد.

رئیس دانشگاه پزشکی یاسوج ابراز داشت: پارسال حدود 500 نفر نیرو انسانی برای بخش های مختلف بهداشتی و درمانی این استان بکار گرفته شدند که از این تعداد 120 نفر بهورز برای مناطق محروم بودند.

850 تخت بیمارستانی دولتی، 150 تخت خصوصی، 350 خانه بهداشت، 70 مرکز درمانی ازجمله زیرساخت های بهداشت و درمان کهگیلویه و بویراحمد است.

600 پزشک عمومی و دندان پزشک، 250 پزشک متخصص و فوق تخصص در این استان به مردم خدمت می کنند.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.