یاسوج؛

رتبه 19 ثبت‌نام اینترنتی نفوس و مسکن استان

رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر اساس آخرین آمار 1.72 درصد خانوارهای استان به صورت اینترنتی در سرشماری ثبت‌نام کردند.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ حسن نوروزی در نشست اقتصاد مقاومتی که به دستور کار سرشماری نفوس و مسکن و همچنین بررسی طرح‎‌های واگذاری به بخش خصوصی اختصاص داشت، اظهار کرد: برآورد ما از تعداد خانوارها در استان کهگیلویه و بویراحمد 194 هزار و 856 خانوار و برآورد جمعیت 716 هزار نفر است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد به آمار ثبت‌نام کنندگان در سامانه سرشماری نفوس و مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار در ساعت 8 صبح امروز 1.72 درصد خانوارهای استان کهگیلویه و بویراحمد به صورت اینترنتی در سرشماری ثبت‌نام کردند که در سطح کشور تاکنون 1.91 خانوار ثبت‌نام کرده‌اند.

وی اضافه کرد: در سطح استان آمار جمعیت ثبت‌نام شده در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن 1.81 درصد بوده در حالی که جمعیت ثبت‌نام شده سطح کشور 2.05 درصد است که استان با میانگین کشور فاصله دارد و کهگیلویه و بویراحمد رتبه 19 کشور را در ثبت‌نام اینترنتی نفوس و مسکن دارد.

این مسؤول با بیان اینکه انتظار می‌رود بیش از 30 درصد افراد در مرحله اول سرشماری نفوس و مسکن به صورت اینترنتی ثبت‌نام کنند، گفت: کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ نفوذ اینترنت در بین افراد، رتبه هشتم کشور را در اختیار دارد.

نوروزی اضافه کرد: 47.5 درصد از مردم استان به اینترنت دسترسی دارند این درحالی است که در سطح کشو 54.3 درصد افراد به اینترنت دسترسی دارند، ضمن اینکه 62.41 درصد خانوارهای استان کهگیلویه و بویراحمد به اینترنت دسترسی دارند که استان در این زمینه رتبه ششم کشور را دارد.

وی به جمعیت ثبت‌نام شده نفوس و مسکن استان در سامانه اینترنتی www.sarshomari.95.ir اشاره کرد و افزود: سرشماری نفوس و مسکن در استان همزمان با سراسر کشور سوم مهر ماه آغاز شد که بیشترین آمار ثبت‌نام کنندگان در شهرستان لنده با 2.34 درصد و کمترین ثبت‌نام کنندگان را شهرستان دنا با آمار 1.46 درصد به خود اختصاص داده است.

این مسؤول تصریح کرد: در شهرستان‌های بهمئی 2.23 درصد، چرام 2.16 درصد، باشت 2.15 درصد، گچساران 2.4 درصد، بویراحمد 1.77 درصد و کهگیلویه 1.48 درصد مردم به صورت اینترنتی در سرشماری نفوس و مسکن شرکت و آمار خود را ارائه داده‌اند.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.