ادامه نوسانات بهای نفت در آستانه نشست غیررسمی اعضای اوپک

بهای جهانی نفت در معاملات نخستین روز هفته با نوسان همراه بود.

نوسان بهای نفت در آستانه نشست غیررسمی اعضای اوپک ادامه داردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز؛ در آستانه برگزاری نشست غیررسمی اعضای اوپک در پایتخت الجزایر، بهای جهانی نفت در معاملات نخستین روز هفته با نوسان همراه بود.

افزایش حجم تولید نفت عربستان و اختلاف‌نظر این کشور با ایران برای پایین آوردن میزان تولید و گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال اجرای طرح جدیدی برای کنترل مازاد بر عرضه نفت در جهان از مهم‌ترین دلایل نوسان بهای نفت در هفته گذشته است. بهای جهانی نفت در هفته گذشته نزدیک به 5 درصد کاهش یافته است.

نورالدین بوطرفه، وزیر انرژی الجزایر که تلاش گسترده برای هدف‌دار کردن نشست آتی اعضای اوپک انجام داده است در مصاحبه با رویترز اعلام کرد: دست خالی این نشست را ترک نمی‌کنیم.

این در حالی است که برخی منابع ناشناس به رویترز گفته‌اند انتظار نمی‌رود عربستان سعودی از تصمیمی که در این نشست اتخاذ می‌شود حمایت کند چراکه کاهش تولید نفت عربستان مشروط به کاهش تولید نفت ایران است.

در همین حال، هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 2 سنت کاهش، 45 دلار و 87 سنت دادوستد شد. نفت وست تگزاس اینترمیدیت نیز با 7 سنت افزایش در شاخص 44 دلار و 55 سنت باقی ماند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار