طوفان «مِرانتی» جنوب‌شرقی چین را درنوردید

طوفان «مِرانتی» به همراه بارش و بادهای شدید صبح روز پنجشنبه جنوب‌شرقی چین را درنوردید.

طوفان «مِرانتی» جنوب‌شرقی چین را درنوردید
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز؛ طوفان «مِرانتی» به همراه بارش و بادهای شدید صبح روز پنجشنبه جنوب شرقی چین را درنوردید. تاکنون گزارشی درباره قربانیان احتمالی این طوفان اعلام نشده است، اما بنا بر اعلام برخی رسانه های چینی که این طوفان را شدیدترین طوفان از آغاز سال کنونی میلادی دانسته اند، برق برخی مناطق در شهر شیامِن قطع شده است.

طوفان مرانتی با بادهایی که سرعت آن به 227 کیلومتر بر ساعت می رسید، ابتدا در طبقه‌بندی طوفان‌ها در گروه 5 ابرطوفان ها قرار گرفت. شدت این طوفان پس از عبور از تایوان کاسته شد. بر اثر طوفان در تایوان یک تن کشته شد و 38 تن دیگر زخمی شدند. همچنین بیش از 500 هزار خانوار در این جزیره از برق محروم شدند.

طوفان مرانتی در نخستین ساعات روز پنجشنبه به شهر شیامن در جنوب شرقی چین نزدیک شد.

تلویزیون چین تصاویری از آب گرفتگی خیابان‌ها، شکستن درختان و خسارت به خودروها را در استان فوجیان نشان داد.

بنابر اعلام تلویزیون دولتی چین، در حال حاضر حمل و نقل هوایی و ریلی به حال تعلیق درآمده و این در حالی است که از امروز تعطیلات رسمی سه روزه در این کشور آغاز می شود.

با اعلام هشدار درباره وقوع طوفان در این منطقه، دهها هزار نفر از ساکنان، خانه های خود را تخلیه کردند و قایق های ماهیگیری نیز در بنادر ماندند.

در حال حاضر طوفان مرانتی در گروه دوم طبقه‌بندی طوفان‌ها قرار گرفته است و به تدریج از شدت آن کاسته خواهد شد. این طوفان به سمت شانگهای در حرکت است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار