طوفان سهمگین "مرانتی" تایوان را درنوردید

طوفان "مرانتی" باعث قطع برق ده‌ها هزار خانه در جزیره تایوان شد و ضمن تعطیل کردن مدارس، لغو پروازها را نیز در پی داشت.

طوفان سهمگین
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، طوفان مرانتی (Meranti ) که به عنوان قویترین طوفان امسال در نظر گرفته می شود روز چهارشنبه باعث قطع برق ده ها هزار خانه در جزیره تایوان شد و ضمن تعطیل کردن مدارس و فعالیت های اقتصادی در این جزیره، لغو پروازها را نیز در پی داشت. 

دفتر مرکزی هواشناسی تایوان هشدار داد این طوفان که در رده‌بندی پنج طوفان ها قرار می گیرد باعث وزش بادهای شدید، باران های سیل آسا و آبگرفتگی در چندین شهر جنوبی و شرقی این جزیره از قبیل کائوسیونگ و هوالین خواهد شد. 

کارشناسان هواشناسی نیز اعلام کردند طوفان مرانتی که همزمان به نزدیک شدن به تایوان، تقویت شده بود باعث وزش بادهایی با سرعت 216 کیلومتر بر ساعت خواهد شد. قطع درختان و افتادن کابل های برق در میان خسارات اولیه وزش این طوفان بود. 

سخنگوی اداره هواشناسی تایوان با اشاره به اینکه این طوفان، قویترین طوفان امسال است گفت تاثیرات این طوفان در طول روز چهارشنبه در این جزیره به اوج خود خواهد رسید. 

مرکز عملیات امداد و نجات تایوان نیز در بیانیه ای با اشاره به اینکه شرکت ها و مدارس در کائوسیونگ و سایر شهرها بسته شده است از تخلیه بیش از یکهزار و پانصد نفر از ساکنان این شهرها خبر داد. 

بر اساس اعلام شرکت برق تایوان نیز بیش از دویست هزار خانوار از داشتن برق محروم هستند. بیشتر پروازهای داخلی لغو شده است. 

پروازهای بین المللی از فرودگاه کائوسیونگ نیز شدیدا تحت تاثیر قرار گرفته است. انتظار می رود این طوفان روز پنجشنبه وارد استان های گوانگدونگ و فوجیان در جنوب چین شود.

دو ماه قبل نیز وقوع طوفان نپارتاک باعث قطع برق، لغو پروازها و تخلیه هزاران نفر از ساکنان مناطق مرکزی و جنوبی تایوان شده بود. 

در سال 2009 میلادی طوفان موراکوت باعث کشته شدن هفتصد نفر و تخریب مناطق وسیعی در جنوب تایوان شد و بیش از سه میلیارد دلار خسارت به بار آورد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار