روزنامه ایندیپندنت نوشت با گرم‌شدن جهان، کار کردن دشوارتر خواهد شد و اقتصاد جهانی به شدت لطمه می‌خورد.

ایندیپندنت: گرم‌شدن جهان به اقتصاد جهانی لطمه می‌زند
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه ایندیپندنت نوشت با گرم شدن جهان، کار کردن دشوارتر خواهد شد و اقتصاد جهان به شدت لطمه خواهد خورد. این روزنامه انگلیسی در پایگاه اینترنتی خود در تحلیلی به قلم ایان جانستون نوشت بر اساس یک گزارش، گرم شدن جهان  به علت کاهش بهره وری تا سال 2030 بیش از یک تریلیون و پانصد میلیارد پوند در سال برای اقتصاد جهان هزینه خواهد داشت زیرا هوا به قدری گرم می شود که انجام گرفتن بسیاری از مشاغل دشوار می شود.

چهارده سال دیگر در هند، کشوری که برخی از مشاغل نیاز به دو نفر دارند تا بتوانند به علت گرما به صورت نوبتی کار کنند، این هزینه 340 میلیارد پوند در سال خواهد بود.

پیش بینی شده است که هزینه گرما برای چین نیز به همین اندازه باشد. اندونزی (188 میلیارد پوند)، مالزی (188 میلیارد پوند) و تایلند (113 میلیارد پوند) نیز از جمله کشورهایی هستند که از نظر اقتصادی از گرم شدن هوا بیشترین لطمه را خواهند خورد.

این آمار در یک مقاله پژوهشی در کنفرانسی که درباره چگونگی کاهش خطرات حوادث شدید آب و هوایی برگزار شده بود، منتشر شد. این کنفرانس را دانشگاه سازمان ملل و برنامه توسعه سازمان ملل در کوالا لامپور برگزار کرد.

مقالات دیگر ارائه شده در این کنفرانس، شامل خطرات باران های شدید بود که موجب سرایت بیماری ها از طریق افزایش حشرات، خروج جوندگان از لانه های خود و آلوده شدن منابع آب آشامیدنی می شود. آلودگی هوا ناشی از آتش سوزی و طوفان های گرد و غبار، سیل بیشتر، رانش زمین، خشکسالی و بادهای شدید نیز از دیگر پیامدهای گرم شدن هوا است.

دکتر تورد جلستروم، یکی از شرکت کنندگان در این کنفرانس و نویسنده مقاله ای درباره تاثیر استرس حاصل از هوای گرم بر اقتصاد به روزنامه ایندیپندنت گفت: «به تاثیر گرما بر زندگی روزمره مردم و کار آنها توجه کافی نشده است. اگر فردی شغلی با فعالیت فیزیکی داشته باشد، هرچه هوا گرمتر شود، فعالیت او نیز کاهش می یابد.»

وی افزود اقدام برای کاهش گازهای گلخانه ای در سطح جهانی می تواند به بهبود این وضع کمک کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار