آلودگی شدید هوا در پکن

مسئولان چین، روز چهارشنبه هشدار دادند آلودگی شدید هوا در پایتخت این کشور این هفته ادامه خواهد یافت.

آلودگی شدید هوا در پکن
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس؛ مسئولان شهر پکن، پایتخت چین، روز چهارشنبه هشدار دادند آلودگی شدید هوا این هفته ادامه خواهد یافت. آنها همچنین خواستار حذف همه فعالیت های بیرون از کلاس دانش آموزان مدارس و نیز پروژه های ساخت و ساز در این شهر شدند.

این هشدار که به شکل آماده باش نارنجی صادر شده است، هشدار درجه دو در نظام چهار درجه ای چین محسوب می شود. مسئولان شهر چین اعلام کردند مه دود شدید بر اساس شاخص کیفیت هوای پایتخت از پنجشنبه تا سه روز دیگر در سطوح خطرناک باقی خواهد ماند. اگر پیش بینی شود که آلودگی هوا تا بیش از سه روز ادامه خواهد یافت، آماده باش قرمز اعلام خواهد شد. 

به مهد کودک ها و مدارس ابتدایی و راهنمایی نیز توصیه شده است هرگونه فعالیت خارج از کلاس را لغو کنند. در خصوص چنین فعالیت هایی در دبیرستان ها چیزی گفته نشده است. 

سایت های ساخت و ساز نیز که در گوشه و کنار پکن به چشم می خورند به سبب نقش آنها در آلودگی هوا از دید مقامات چینی مغفول نماندند و در این سه روز تعطیل خواهند شد.

مرکز رصد زیست محیطی شهرداری پکن اذعان کرد آلودگی هوای این شهر با شروع کار سیستم گرمایشی زغال سنگی در سرتاسر منطقه شمالی چین بدتر خواهد شد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار