بازگشت بیش از 100 هزار آواره افغان از پاکستان به کشورشان

کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل متحد اعلام کرد؛ بیش از یکصد هزار آواره افغان از پاکستان به کشورشان باز گشته اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل متحد اعلام کرد؛ از ژوئیه گذشته تا کنون بیش از یکصد هزار آواره افغان از پاکستان به کشورشان باز گشته اند.

طبق اعلام کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل متحد، مهمترین عاملی که آوارگان افغان را ترغیب می کند از پاکستان به کشورشان بازگردند عدم اطمینان آنها  از سرنوشت و آینده شان در پاکستان است.

قیصر خان افریدی، سخنگوی کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل متحد اعلام کرد؛ در شش ماه ابتدایی امسال تنها هفت هزار آواره افغان از مرزهای پاکستان گذشته و خود را به کشورشان رسانده بودند.

پاکستان نزدیک به یک میلیون و پانصد هزار آواره افغان را پذیرش کرده است و در عین حال همین تعداد آواره افغان نیز به طور غیرقانونی در این کشور زندگی می کنند. مقامات اسلام آباد می گویند افزایش شمار آواره های افغان که به کشورشان باز می گردند، نتیجه تشدید کنترل و نظارت در مرزها و در مناطق مرزی با افغانستان است.

طبق اعلام  کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل متحد ،  در حال حاضر نزدیک به دو میلیون و چهار صد هزار آواره افغان در کشورهای همسایه افغانستان پراکنده شده اند که بخش اعظم آنها در پاکستان و ایران زندگی می کنند و یک میلیون و دویست هزار افغان نیز در داخل کشورشان آواره هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار