توسل ژاپن به روسیه برای رقابت با چین

ژاپن برای رقابت با چین به دنبال برقراری روابط اقتصادی با روسیه است.

توسل ژاپن به روسیه برای رقابت با چین
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، ژاپن امیدوار است برقراری روابط اقتصادی عمیق‌تر با روسیه روابط راهبردی این کشور را تقویت کند. این موضوع برای رقابت با چین که به سرعت در حال پیشرفت است، مورد توجه ژاپن قرار گرفته است. 

«شینزو آبه،» نخست‌وزیر ژاپن در حاشیه کنفرانس تجاری در «ولادی‌وستوک» با رئیس‌جمهور روسیه –ولادیمیر پوتین- دیدار می‌کند و همکاری اقتصادی دو کشور در بخش‌های انرژی و فناوری را به بحث می‌گذارد.

به گفته یک مقام روس این دیدار دو روزه جمعه آغاز می‌شود. پوتین نیز در ماه دسامبر به ژاپن می‌رود. با اینکه شینزو آبه چندین بار به روسیه رفته، این نخستین سفر پوتین به ژاپن از سال 2012 خواهد بود.

ژاپن برای رقابت با چین، بر روابط اقتصادی با روسیه تمرکز کرده است. تلاش‌های پیشین ژاپن برای کشاندن پوتین به این کشور به دلیل پیوستن توکیو به دیگر کشورها به منظور اعمال تحریم‌ها علیه مسکو، ناکام ماند. این تحریم‌ها به دلیل روابط پرتنش اوکراین و روسیه بر مسکو اعمال شدند.

به گفته مقامات ژاپنی، پوتین به دنبال فناوری ژاپن است و آنها مایلند آن را در اختیار روسیه قرار دهند. ژاپن نیز در مقابل به جای واردات گاز و نفت از خاورمیانه که 10 هزار کیلومتر با این کشور فاصله دارد؛ مایل است این دو را از روسیه وارد کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار