حسین پاکدل نویسنده و بازیگر در اینستاگرام خود از خاطراتش با زنده یاد داوود رشیدی نوشت.

به گزارش خبرنگار حوزه هنرمندان در فضای مجازی گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسین پاکدل بازیگر فیلم هایی چون برف روی کاج ها، مسافر ری و یاس های وحشی در اینستاگرام خود از زنده‌یاد داوود رشیدی یاد کرد و نوشت: 

رشیدی، قامتی تا همیشه رشید

می‌گویند انسان از سر اجبار مرگ را پذیرفته است ولی تنها بر سر زمانِ وقوعش با ملک‌الموت اختلاف نظر دارد. این طنزِ تلخ شاید در خصوص بسیاری قابلیتِ تعمیم داشته باشد ولی در موردِ هنرمندان، به ویژه خالقانِ مؤلف، لااقل بدین شکل قابل تطبیق نیست. هنرمندی که تکلیف‌اش را با خود روشن و ارتفاع مشخصِ قابلیت‌های خود را تعریف کرده است- چون خواه ناخواه به جاودانگی می‌اندیشد- به گونه‌ای بر سر زمان وقوعِ وداعِ آخر با ملکِ مرگ به توافقی ضمنی می‌رسد و زمانِ محتومِ خروج از صحنه و عروج به اوج را خود تعیین می‌کند. با این که صاحب این ارتفاع و کرسی، مثل بسیاری از اهل هنر ممکن است در گذرِ عمر صرفاً برای رفع نیازهای زندگی گاه تن به کاری دهد که با بلندای قامت او همطراز نیست ولی در مجموع وقتی ماحصلِ تلاشِ هنرمندانه‌اش مورد سنجش قرار می‌گیرد جاودانگی او تضمین می‌شود. داوود رشیدی از جمله هنرمندانِ صاحب سبک، مؤلف و با امضا بود که کارنامه‌ای پربار و درخشان از خود به جای گذاشت. بینش و نگرشِ ناب و هنرمندانه او را دقیق و مشخص در آثار نمایشیِ شاخص که به عنوان کارگردان بر صحنه برد و یا نقش‌های متنوع و ماندگاری که در سینما، تلویزیون و تئاتر آفرید، یا معدود آثاری که تهیه کنندگی کرد، و شاگردان بی‌شماری که مستقیم و غیر مستقیم تربیت کرد می‌توان دید. مخاطبِ تیزهوشِ او به راحتی می‌تواند رد پای دقیق و متفکرانه او را در تک‌تک این آثار و افراد پیدا کند...
 نمايش
"ريچارد سوم"
اثر داوود رشيدى در سالن اصلى تئاتر شهر است.

حسین پاکدل نویسنده، نمایش‌نامه‌نویس و کارگردان ایرانی است. او در سال‌های ۱۳۶۶ تا ۱۳۷۳، مدیریت پخش شبکه اول سیما را بر عهده داشت. همچنین مدیر دوره‌های دهم و یازدهم جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان بود.

/

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار