نماینده روسیه در امور افغانستان، پیرامون شایعات موجود درخصوص روابط روس‌ها با طالبان اعلام کرد که حذف روسیه از روند صلح افغانستان موجب پشیمانی است.

حذف روسیه از روند صلح افغانستان موجب پشیمانی استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، نماینده روسیه در امور افغانستان، در مورد دورنمای صلح در افغانستان و شایعات موجود در خصوص روابط روس‌ها با طالبان اعلام کرد که حذف روسیه از روند صلح افغانستان موجب پشیمانی است.
 
برخی رسانه‌های خارجی اخیرا مدعی شده بودند که روسیه برای ایجاد صلح در افغانستان، با کنار زدن آمریکایی‌ها و به صورت یکجانبه وارد مذاکره با طالبان شده‌ است.
 
«ضمیرکابلوف» نمانیده ویژه روسیه در امور افغانستان این گزارش‌ها را تکذیب کرد و گفت: گزینه ایده‌آل روسیه برای ایجاد صلح و ثبات در افغانستان شامل گفتگوی مستقیم طالبان و دولت افغانستان است.
 
 وی افزود: همه می دانند که طالبان تاکنون برای میانجیگری بین خود و دولت افغانستان از هیچکس؛ نه از روسیه، نه از آمریکا و نه از چین درخواستی نداشته است.
 
کابلوف تأکید کرد که حضور روسیه در هرگونه تعامل دیپلماتیک برای صلح در افغانستان، ضروری است.
 
نماینده ویژه رییس جمهور روسیه در امور افغانستان در ادامه گفت: اگر کسی برای صلح افغانستان با طرفین درگیر و طالبان مذاکره کند ولی روسیه را در دور میز مذاکرات نبیند، در آینده به خاطر این اقدام بسیار تأسف خواهد خورد.
 
مهر به نقل از «اینتر فاکس» نوشت: از دیگر سو قرار است «ریچارد اولسون» نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان تاریخ ۷ سپتامبر برای تبادل نظر درباره نحوه ایجاد امنیت در افغانستان، به مسکو سفر کرده و پیشنهادات جدید واشنگتن در این خصوص را با سران کرملین مطرح کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.