احمد شکیب مستغنی سخنگوی وزارت خارجه افغانستان به گفته‌های اخیر ضمیر کابلوف نماینده ویژه روسیه واکنش نشان داد.

واکنش وزارت خارجه افغانستان به اظهارات کابلوفبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، احمد شکیب مستغنی سخنگوی وزارت خارجه افغانستان به گفته‌های اخیر ضمیر کابلوف نماینده ویژه روسیه  واکنش نشان داد.

روز گذشته کابلوف در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی ترکی، با وخیم توصیف کردن اوضاع افغانستان گفته بود که ادامه این وضعیت می‌تواند امنیت ملی روسیه را نیز با خطر روبرو کند.

کابلوف گفته بود در مورد سطح ارتباط با طالبان نمی‌توانم اظهار نظر کنم، اما می‌توانم بگویم که در سطح خوبی است.

مستغنی گفته است که همسویی برخی از کشورهای منطقه با گروه‌های تروریستی که مردم افغانستان را هدف قرار می دهند برای منطقه و جهان خطر آفرین خواهد بود.

به گفته مستغنی، هر گونه حمایت از گروه‌های تروریستی که مردم افغانستان را هدف حمله قرار می دهند در درازمدت به چالش بزرگ برای افغانستان، منطقه و جهان مبدل می‌شود و هیچ کشوری در امان نخواهد ماند.

کابلوف همچنین گفته بود که آینده افغانستان تیره و تار است، اما به این معنا نیست که بهبود نیابد و به همین دلیل روسیه تلاش می‌کند که هرج و مرج در این کشور حاکم نشود.

وی در این مصاحبه گفته بود که با طالبان در ارتباط هستیم و به منظور تامین امنیت کارمندان نمایندگی‌های دیبلوماتیک و شهروندان روسه با این گروه مذاکره و آنها را به پذیرش آتش بس ملی و توقف جنگ تشویق می کنیم.

به گفته کابلوف بخواهیم یا نخواهیم طالبان یک قدرت واقعی مسلح سیاسی است، اما اینکه چطور امروز هم مانند ۱۵ سال پیش قدرت دارد را باید از امریکایی‌ها پرسید.

این گفته‌ها در حالی بیان می‌شود که روسیه چندین بار از سوی مقام افغانستانی به طرفداری از طالبان متهم شده است.

بخدی نوشت: پیشتر وزارت امور کشور افغانستان گفته بود که برخی رسانه‌های رادیویی روسیه به نفع طالبان کار می‌کنند.

این وزارت گفته بود کشورهایی که دولت کابل را به رسمیت می‌شناسند باید با دشمنان افغانستان دشمن باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار