صندوق کودکان سازمان ملل اعلام کرد نیم میلیون کودک در کشور چاد از سوء تغذیه شدید رنج می برند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی یورونیوز گزارش داد حدود پانصد هزار کودک در کشور چاد از سوء تغذیه حاد رنج می برند.

صندوق کودکان سازمان ملل متحدد با انتشار این آمار، اعلام کرده است که شرایط کنونی این کودکان ناشی از اقدامات گروه افراط گرای بوکوحرام در منطقه است. حدود نیم میلیون کودک که در اطراف دریاچه چاد زندگی می کنند، ساکنان چهار کشور چاد، نیجریه، نیجر و کامرون هستند و با سوء تغذیه حاد دست و پنجه نرم می کنند.

این منطقه تحت کنترل شبه نظامیان بوکوحرام است و بیش از دو میلیون تن در این ناحیه زندگی می کنند. سازمان یونیسف در گزارش خود اعلام کرده است برای ریشه کن کردن این بحران به سیصد و هشت میلیون دلار کمک مالی نیاز دارد، این در حالی است که بنا بر آمار رسمی منتشر شده، این سازمان تنها چهل و یک میلیون دلار معادل سیزده درصد از مبلغ مورد نیاز را دریافت کرده است.

همچنین صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) در گزارش خود می افزاید:« گروه  بوکوحرام در سال های دو هزار و چهارده، دو هزار و پانزده و دو هزار و شانزده میلادی، به ترتیب از چهار، چهل و چهار، و سی و هشت کودک برای انجام  دادن عملیات بمب گذاری انتحاری استفاده کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار