یونایتد پرس در تحلیلی نوشت روابط ایران و روسیه در دوران پساتحریم، پیوسته در حال افزایش است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از یونایتد پرس اینترنشنال، با از بین رفتن فشار تحریم ها، مقامات ایرانی می گویند درب های مالی همکاری ایران و روسیه در حال گشوده شدن است.

منافع ایران و روسیه، در اقدامات مشترک آن ها در کشاکش جنگ داخلی در سوریه، به هم گره خورده است و هواپیماهای جنگی روسیه در هفته های اخیر از پایگاه هوایی ایران، در سوریه، عملیات انجام داده اند.

«نگار کبیری،» رئیس شورای سیاستگذاری همایش حضور پایدار در بازار روسیه گفت: به زودی شاهد نقل و انتقال مالی بانکی بین دو کشور خواهیم بود.  

دو سال پیش، هنگامی که ایران تحت شدیدترین تحریم ها بود، با همکاری روسیه، برنامه نفت در برابر کالا را بررسی می کردند. ایران در آن هنگام، روزانه یک میلیون بشکه نفت صادر می کرد و توان صادرات 500 هزار بشکه بیشتر را نیز داشت.

هفته گذشته، مقامات ایرانی، گفتگوهای اولیه با کشورهای حاشیه دریای خزر را شروع کردند تا مبادله نفت آغاز شود. مبادله نفت ایران با همسایگان خزری خود در سال 2012 متوقف شده بود.

ایران مدت ها به دنبال راهی بوده است که تحریم های آمریکا و غربی ها را بی اثر کند. برخی از آن تحریم ها در سال گذشته رفع شدند ولی محدودیت های بانکی، هنوز پابرجا هستند.

ایران هفته گذشته، شروع به تدوین مدل جدیدی از قراردادهای صنعت نفت کرد. این هفته یکی از مدیران شرکت نفت ایران خبرداد که قراردادهای جدید در راستای منافع ملی ایران هستند و در عین حال، امکان سرمایه گذاری خارجی در دوران پساتحریم در ایران را نیز فراهم می کنند.

«ولادیمیر پوتین،» رئیس جمهور روسیه بیشتر اوقات تابستان را صرف همتایان آذربایجانی و ایرانی خود کرده و از ماه ژوئن تاکنون، با آن ها دیدارهای جداگانه ای داشته است.

«حسن روحانی،» رئیس جمهور ایران می گوید روابط تجاری با روسیه از ابتدای امضای توافق هسته ای، بهتر شده است و روسیه تاکنون، بخشی از سوخت مورد نیاز برای راه اندازی نیروگاه اتمی بوشهر را تامین کرده است.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار