در سال جاری میلادی، چهار واردکننده بزرگ نفت در آسیا معاملات خود با ایران را افزایش داده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، واردات نفت از ایران به وسیله 4 خریدار بزرگ آسیایی در روز 31 اوت (10 شهریور) نسبت به همین روز در سال گذشته 61.1 درصد افزایش یافته است. این میزان، بیشترین حجم فروش نفت ایران به بازارهای آسیایی از آوریل 2014 (30 روز منتهی به 10 اردیبهشت 93) بوده است. این مسئله از تلاش ایران برای دستیابی مجدد به سهم خود در بازار نفت پس از لغو تحریم‌های اقتصادی خبر می‌دهد.

ایران سهم خود در بازار را با سرعتی بیش از آنچه تحلیلگران پیش‌بینی کرده بوده اند، افزایش داده است. یکی از مقامات بلندپایه ایرانی اظهار کرده است تا پایان سال جاری میلادی، ایران می‌تواند سطح تولیدات نفتی خود را به بیش از 4 میلیون بشکه در روز برساند.

بر اساس گزارش‌ها، 4 مشتری بزرگ نفتی ایران در آسیا – کره جنوبی، ژاپن، چین و هند – در ماه ژوئیه (31 روز منتهی به 10 مرداد) روزانه 1.64 میلیون بشکه نفت از ایران وارد کرده اند.

روز چهارشنبه، وزارت تجارت ژاپن گزارشی رسمی منتشر کرد که نشان می‌دهد واردات نفتی این کشور از ایران با 61.8 درصد افزایش نسبت به سال گذشته، به 256 هزار و 651 بشکه در روز رسیده است.

ماه گذشته، صادرات نفتی ایران به کره جنوبی نیز نسبت به سال گذشته 4 برابر شده است. این در حالی است که هند در این بازه زمانی واردات نفت از ایران را 2 برابر افزایش داده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار