رویترز نوشت پس از لغو تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، این کشور حضور خود را در بازارهای جهانی نفت گسترش داده است.

افزایش صادرات دیزل پاک‌کننده ایران تا سال 2017به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز؛ برخی منابع اعلام کردند ایران در نظر دارد با بروزرسانی پالایشگاه‌های خود، حجم صادرات دیزل پاک‌تر از بنزین را تا سال آینده افزایش دهد. این رویه می‌تواند شروعی برای کاهش وابستگی ایران به واردات این محصول نیز باشد. هرچند این رویه می‌تواند به اشباع در بازار دیزل پاک آسیا منجر شود.

پس از لغو تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، این کشور حضور خود را در بازارهای جهانی نفت گسترش داده است و باقدرت تمام به بازاریابی و فروش دیزل خود روی آورده است.

صادرات دیزل شرکت ملی نفت ایران شامل 500 بخش در میلیون است که به‌احتمال‌زیاد حدود نیمی از محموله کلی دیزل ایران را تا اوایل سال آینده تشکیل می‌دهد. این رقم در حال حاضر کمتر از 10 درصد است.

از سوی دیگر، هم‌اکنون حدود 500 هزار تن گازوئیل با گوگرد یک درصد (10 هزار بخش در میلیون) ایران به خاورمیانه، سنگاپور، آفریقا، و برخی کشورهای حوزه مدیترانه صادر می‌شود.

شرکت ملی نفت ایران در نظر دارد میزان تولید دیزل با سطح گوگرد پایین را افزایش دهد که این روند منوط به بروزرسانی پالایشگاه‌های این کشور است.

بر اساس گزارش این منبع ناشناخته، شرکت ملی نفت ایران از ماه آوریل سال 2015 واردات گازوئیل را متوقف کرده است و تا پایان ماه ژانویه عرضه و تقاضای آن به تعادل رسیده است.

شرکت ملی نفت ایران نیز امروز اعلام کرد ایران تا پایان سال جاری یک نوع نفت جدید را روانه بازار خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار