یک نشریه تخصصی آمریکایی مدعی شد بالگردهای توپدار آپاچی آمریکا 4 سال است که برای مقابله با قایق‌های تندروی ایران تمرین می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشریه تخصصی نظامی «وار ایز بورینگ» با اشاره به رویارویی‌های اخیر شناورهای ایرانی با کشتی‌های آمریکایی در خلیج‌فارس، به گزینه‌های آمریکا برای پیروزی در نبرد احتمالی با ایرانیان پرداخته است.

این نشریه آمریکایی نوشته است: ارتش آمریکا برای پیروزی در نبرد با قایق‌های پرشمار ایرانی، به استفاده از آتش سنگین بالگرد توپدار آپاچی روی آورده است. این بالگردها حداقل 4 سال است که برای چنین رویارویی تمرین می‌کنند.

در آوریل 1988 (سال 1367) نیروی دریایی آمریکا در بزرگ ‌ترین نبرد دریایی خود پس از جنگ جهانی دوم، با شناورهای نظامی ایران درگیر شد.

ملوانان آمریکایی برای درگیری با ناوشکن‌ها و زیردریایی‌های بزرگ شوروی آموزش دیده بودند ولی شناورهای آمریکایی، تسلیحات مناسب برای رهگیری قایق های تندرو و چابک ایرانی را که حالا به راکت مجهز شده بودند، نداشتند. ایرانی‌ها از نفربرهای دریایی کوچک هم به عنوان مین‌ گذارهای مرگ‌ آور بهره می‌بردند که نیروها و شناورهای آمریکایی راه مناسبی برای مقابله با آن نداشتند.

پنتاگون با در نظر گرفتن این نقطه ضعف، سریعاً بالگردهای مسلح‌شده بلک هاوک و پرنده کوچک را به همراه نیروهای یگان ویژه 160 (که حالا نامش به هنگ 160 نیروهای ویژه عملیات هوابرد تغییر یافته) به خلیج‌فارس فرستاد. این بالگردها از روی عرشه ناوشکن‌ها و عرشه بازطراحی شده شناورهای پشتیبانی نفت‌کش‌ها پرواز می‌کردند.

مهارت‌ مانند عضله است و به تمرین نیاز دارد؛ از همین رو بود که در دهه 90 و دهه اول قرن جدید، نیروهای آمریکایی، تمرینات خود را بر روی آب ادامه دادند.

سال 2011  بود که «محمدرضا رحیمی» معاون اول رئیس‌جمهور وقت ایران، تهدید کرد که مسیر تنگه هرمز به روی کشتی‌های خارجی بسته می‌شود و از همان هنگام، مانورهای رقابتی ایران و آمریکا در منطقه کلید خورد.

از سال 2012  پنتاگون آپاچی‌ها را به مأموریت‌های دریایی خلیج‌فارس وارد کرد. آپاچی با تجهیز به موشک هدایت ‌شونده هل ‌فایر، راکت‌انداز هایدرا و مسلسل سنگین 30 میلی‌متری می‌تواند به راحتی با قایق‌های کوچک ایرانی مقابله کند؛ قایق‌هایی که با تاکتیک ازدحام و در شمار بالا به شناورهای آمریکایی حمله می‌کنند.

گرچه ارتش آمریکا سال 2011 اکثر نیروهای خود را از عراق خارج کرد، ولی اعزام نیرو به کشورهای مجاور ایران از جمله کویت و بحرین ادامه یافت. واحدهای نیروی زمینی ارتش هم ارسال بالگردهای بلک هاوک و آپاچی به کویت را کماکان ادامه دادند.

اینجا بود که ارتش آمریکا با مشکلی دیگر مواجه شد و آن هم نبود تجربه پرواز عملیاتی بر روی دریا در میان بسیاری از خلبانان بود.

فرماندهان آمریکایی برای ایجاد آمادگی در میان نیروهای خود، با فرمانده گارد ملی ارتش مستقر در کارولینای جنوبی که اتفاقا به تازگی از کویت بازگشته بود ملاقات کردند و نتیجه این شد که خلبانان آپاچی با همراهی خلبانان گارد ملی، پرواز بر روی آب‌های آزاد را تمرین کردند.

این تمرین‌ها بر روی خلیج مکزیک و سواحل کالیفرنیای جنوبی انجام گرفت و خلبان ها با چگونگی نشست و برخاست در ساحل و پرواز از روی عرشه آشنا شدند.

در این میان تیپ 36 هوابرد گارد ملی تگزاس برای آموزش بیشتر وارد کویت شد و در آنجا به نیروهای آمریکایی مستقر، نحوه پرواز عملیاتی بر روی آب را آموزش داد.

سال 2013  بود که تیپ 4-22 پس از نهایی شدن آموزش‌ها در آمریکا، وارد کویت شد و در اولین گام، یگان آپاچی‌های این تیپ در بازسازی صحنه نبرد با ایران، به سمت جزیره «فیلچا» در فاصله 20 کیلومتری سواحل کویت در خلیج ‌فارس رفتند و در آنجا با همراهی آپاچی‌های نیروی هوایی امارت متحده عربی، به اهداف موجود شلیک کردند و پس از اتمام عملیات، بر روی هاورکرافت یواس‌اس‌هارپر فری فرود آمدند.

در ادامه این مقاله آمده است: سپاه پاسداران در چند جزیره خلیج ‌فارس، پست‌های فرماندهی دارد که شناورهای مسلح به راکت و اژدر از آنها دفاع می‌کنند.

بالگردهای مدرن و قابل آپاچی هم مانند هر پرنده آهنین دیگری، در صورت برخورد به موانع جدی، مجبور به فرود یا محکوم به سقوط می‌شوند.
نظامیان ایرانی در خلال جنگ 8 ساله و پس از روبرو شدن یا بالگردهای میل-24 ارتش بعث عراق که بدنه‌ای زرهی داشتند، به فکر تکیه بر توان داخلی برای تولید سلاحی غیرقابل تحریم برای دور کردن این ارابه‌های شیطان افتادند.

روزهای جنگ و استفاده از همه امکانات موجود در کنار نوآوری رزمندگان سپری شد و در روزهای پس از جنگ، ایرانیان با استفاده از نقاط قوت دوش‌پرتاب «استینگر» که درسش را در والفجر 8 پس داده بود و نمونه بادوام و کارآمد شرقی یعنی «ایگلا»، دوش‌پرتاب خود را ساختند.

خانواده دوش‌پرتاب‌های ایران میثاق نام دارد و تاکنون 2 نمونه از آن در رسانه‌ها به نمایش درآمده است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۱۵ شهريور ۱۳۹۵
اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۱۵ شهريور ۱۳۹۵
با سلام
قدیمیا خوش گفتن طرف طبل تو خالیه
فقط تبلیغ و تکیه به ماشین اگه اینا میتونستن کاری کنن تا حالا کرده بودن خودشون هم میدونن ایران عراق یا افغانستان نیست اینجا مهد دلیران است کشور آرش و رئس علی هاست اینجا کشور رستم و شیران کمین کرده در بیشه است انشاالله با تکیه بر ایمان و غیرت ملی همانند 8 سال دفاع مقدس با دست خالی پوزه شان را به خاک میمالیم و کابوسی وحشتناک تر از ویتنام سونامی به نام ایران را برایشان به وجود می آوریم ای شیطان آزموده را آزمودن خطاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۱۴ شهريور ۱۳۹۵
آمریکا رو ول کن این مشکل بی کاری کی حل میشه من بی کارم
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۱:۳۳ ۱۵ شهريور ۱۳۹۵
چيه منتظر كار دولتي هستي پس حالا حالا بشين و گر نه
برو كار ميكن مگو چيست كار كه سرمايه ي جاودانيست كار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۲ ۱۴ شهريور ۱۳۹۵
آپاچی برای میثاق دو مثل هلو و ما هم قایق های تندرو مثل عاشورا داریم بازم بگم موشک های زلزل بارش چه میکنید موشک حود زیر دریا یی را
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۰ ۱۴ شهريور ۱۳۹۵
هلیکوپتر ها باید از رو کشتی بلند بشن تا عملیات انجام بدن... اگه کشتی مربوطه را با موشک های در مدلهایی مختلف که هر کدام طعمی دلپذیر برای دشمنان دارند، هدف قرار دهیم آنوقت این پرنده ها اگه پریده باشند باید حال و روزشان را از خلبانش پرسید... در ضمن هلیکوپتر رو دریا مثل راحت الحلقوم برای پدافند هوایی است...
یاد امام رحمت الله علیه بخیر که فرمودند:
آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۸ ۱۴ شهريور ۱۳۹۵
تا کی وعده میدن امریکایی ها ،ما منتظرشون هستیم، سرمون بالاست چون ما جیگر داریم
Germany
ناشناس
۱۸:۵۳ ۱۴ شهريور ۱۳۹۵
مرگ بر جنگ
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۱:۳۲ ۱۵ شهريور ۱۳۹۵
ناشناس عزيز درسته مرگ بر جنگ
اما اگر دزد اومد تو خونت چيكار مي كني بازم ميگي مرگ بر جنگ
مرگ برجنگ اما
من خواهر شهيد دفاع مقدسم تو مي دوني چي كشيدم در فراغ برادرم نه نمي دوني .
من چشم هاي سفيد شده مادرم در فراق يوسفش رو ديدم
من جگر سوخته و زبان تكه تكه شده ي پدرم در غم هجران فرزندش رو ديدم
با همه اينها و قسم به استخوانهاي 17 سال مونده ي برادرم تو بيابون گرم و تفديده ي طلائيه اگر دشمن بخواد چپ به سرزمينم نگاه كنه چادر به كمر مي بندم و با چنگ و دندون از وطنم دفاع مي كنم
مرگ بر جنگ
اما اگر شرافتمون بخواد بره ، عزتمون بخواد بره خودمون هم بريم شرفش بيشتر از موندنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۸ ۱۴ شهريور ۱۳۹۵
امریکایی ها مثل طبل توخالی اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۷ ۱۴ شهريور ۱۳۹۵
سربازانتان نیز آموزش دیده بودند وقتی توسط دلاور مردان ایران زمین اسیر شدند همگی ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۱۴ شهريور ۱۳۹۵
هنوز فراموش نکردیم اشکهای اون ملوانان اسیر شده توسط سپاه پاسداران رو.
Australia
ناشناس
۱۵:۲۱ ۱۴ شهريور ۱۳۹۵
امریکا غلط کرده .وقتی اسیر نیروهای سپاه شده بودن عین بچه ها زار میزدن بدبختا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۱۴ شهريور ۱۳۹۵
مرگ بر آمریکا خبیث
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۱۴ شهريور ۱۳۹۵
فقط تو رسانه هاشونه که نیرو دریاییشون رو بزرگ میکنن اما در عمل یه مشت بز دلن نمونش اون تفنگداراشون که اسیر شدن و فرمانشون مثل ابر بهار شر شر اشک میریخت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۱۴ شهريور ۱۳۹۵
امریکا ابر قدرت بس,.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۱۴ شهريور ۱۳۹۵
مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۱۴ شهريور ۱۳۹۵
اینها چطور میخوان در مقابل اژدرهای با سرعت ما فوق صوت ما در زیر دریا مقابله کنن؟؟؟
اینها چطور میخوان با پهبادهای رادار گریز ما بالای سرشان مقابله کنن که حتی توان ره گیری اونو ندارن و ثابت شده و فیلم اون رو هم صدا و سیما پخش کرد. و اینها در مقابل زیر دریایی رادار گریز ما چگونه مقابله میبکنن که حتی با فاصله اندکی از اونا نتونستن ببیننش و ما از اون ها فیلم تهیه کردیم.
ما فقط روی دریا با قایق تندرو نیستیم
ما از هوا زیر دریا و از ساحل از زمین و زمان به سرشون میریزیم که یارای مقابله نخواهند داشت.
اینها فقط دارن برای مقابله با قایق های ما برنامه میریزن بخاطر اینکه بتونن دهن حزب های داخلی خودشونو ببیندن و حداقل بیکار ننشسته باشن.وگرنه خودشون هم میدونن که نمیتونن با با در بیوفتن اون هم با چندتا ناو و ما با هزاران هزار پهباد،زیر در یایی،اژدر،موشک،...
-
ناشناس
۱۲:۱۹ ۱۴ شهريور ۱۳۹۵
عزیزم ما تو خلیج فارس جزیره داریم .حالا شما جزیره مارو مقایسه کنید با ناو امریکا اگه یه جایی ازجزیره ما رو بزنن چی میشه ،اگه ما ناو اونا رو بزنیم چی میشه؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۱۴ شهريور ۱۳۹۵
زنده می گیریمتون تا غلط کردنو صرف کنید.
-
ناشناس
۱۱:۲۸ ۱۴ شهريور ۱۳۹۵
ما برای دفاع از سرزمین مان می جنگیم پس انشاءالله پیروزیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۱۴ شهريور ۱۳۹۵
دوستان من چرا موضوع رو گندش کردید هزاران راه و روش و طرح و ایده برای جنگیدن با بالگردهای آپاچی یا غیر آپاچی وجود داره.یکی ازین راها طراحی یه جنگنده کوچیک و سریع هستش که در سطح پایین پرواز میکنه.که این پرنده همون قاهر هستش که ایران در حال طراحیش هستش.یکی از اهداف طراحی قاهر313 برای پذیرایی از همین آپاچیهای آمریکایی هستش.البته دهها راه کم هزینه دیگر هم هست که بشه یک یا چند بالگرد رو حتی قبل از رسیدن به میدان نبرد منهدم کرد که قطعا برو بچه های سپاه و متخصصین سپاه برای این مسائل برنامه دارن.یکی دیگه از مواردی که میتونه آپاچیهارو بیچاره کنه پهبادهای انتحاری یا پهبادهای مسلح هستند که میتونن به مراتب از آپاچیها خطرناکتر و کاراتر باشن و موارد دیگه که متخصصین سپاه و ارتش از آن آگاهند و ماها بیخبر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۱۴ شهريور ۱۳۹۵
مرگ بر امریکای کثیف
Germany
ناشناس
۱۰:۴۳ ۱۴ شهريور ۱۳۹۵
مگه چند تا آپاچی دارن ...تصورش را بکنید یک دفعه صد ها قایق تند رو مجهز و موشک های ساحل به دریا ضد کشتی و سلاح های دیگر بره برای ناو کی می تونه دفاع کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۱۴ شهريور ۱۳۹۵
باید هشیار باشیم. باید تکنولوژی روی قایق ها را ارتقا دهیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۱۴ شهريور ۱۳۹۵
با سلام ایران هم باید تعداد قابل توجهی قایق های تندرو با ابعاد مختلف بسازه که مجهز به موشک های ضدهوائی برد کوتاه و برد متوسط دقیق باشه . چند تا از این قایق ها در کنار قایق های موشک انداز تهاجمی میتونن آپاچی هارو نابود کنند. یا حق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۱۴ شهريور ۱۳۹۵
lمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۱۴ شهريور ۱۳۹۵
lمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۱۴ شهريور ۱۳۹۵
به حق آن پیر سفر کرده چه زیبا فرمود امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
این ضعیف النفس ها هستند که به خاطر دنیای خودشان از امریکا ترس دارند در حالیکه امریکا و اعوان و انصارش دقیقا مثل پفک هستند حیوان های انسان نمای جنایتکار ولی ترسو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۱۴ شهريور ۱۳۹۵
میشه قایق های انتحاری با کنترل از راه دور ساخت اصلاً...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۱۴ شهريور ۱۳۹۵
داداش یه سرچ تو اینترنت بکنی میبینی همچی برا مقابله با ناوهای آمریکایی ساختیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۱۴ شهريور ۱۳۹۵
خودتون رو گول نزنید من تیر اندازی آپاچی رو دیدم اصلا در اهداف متحرک دقیق نیست!!! چه برسه برای زدن قایق های تندرو!!! بعدشم مگه ایران دوش پرتاب نداره که آپاچی های شما بخوان پرواز کنن؟؟!!!واقعا این آمریکایی ها تو توهم هستن...فکر کنم فرماندشون چیزی مصرف کرده...خخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۱۴ شهريور ۱۳۹۵
درود بر دلاوران ایرانی.درود بر مدافعان حرم..درود بر ابر مردان ايران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۳ ۱۴ شهريور ۱۳۹۵
بخدا دیوانه شدیم از بیکاری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۱۴ شهريور ۱۳۹۵
حرم مدافع مي خواهدچرابيكارنشستي
United Arab Emirates
ناشناس
۰۸:۲۷ ۱۴ شهريور ۱۳۹۵
تمام قایق ها باید به میثاق مجهز بشن و اینکه ایکاش یه موشک کوچک و لی با قدرت تخریب زیاد درست میکردیم واسه زدن ناو ها که بشه روی قایق نصب بشه
-
ناشناس
۰۸:۲۷ ۱۴ شهريور ۱۳۹۵
من پیشنهادمی کنم قایق هایی بسازید که ناگهان از زیر آب بیرون بیان و شروع به شلیک کنن و تا نزدیک ناوها رفته و با تیغه ای الماسی ناوها را سوراخ کنن یا تله انفجاری بیندازن زیر ناوها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۱۴ شهريور ۱۳۹۵
آپاچي زدن حسابي ميچسبه.منتظرشون هستيم و خواهند ديد چطور غافلگير ميشن.نقطه ضعف آپاچي يه نكته ساده است كه آمريكايي ها حواسشون بهش نيست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۹ ۱۴ شهريور ۱۳۹۵
خدا و امام زمان عج پشت پناه کشور عزیزم ماست .کاش مسئولانی که دارن خیانت میکنند به خود آیند.و دست از این کارا بردارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۷ ۱۴ شهريور ۱۳۹۵
آپاچی ها یک هدف ساده برای قایق های تندرو هستند. بهتره این هدف را هم ما در نظر داشته باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۲ ۱۴ شهريور ۱۳۹۵
مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۸ ۱۴ شهريور ۱۳۹۵
یارب روا مدار که گدا معتبر شود گر معتبر شود ز خدا بیخبر شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۵ ۱۴ شهريور ۱۳۹۵
كسي كه با اعتقاد مبارزه ميكند شكست نمي خورد ، نهايتاً اين آمريكاست كه انشاءالله شكست خواهد خورد . خداوند وعده پيروزي به مسلمانان داده و در وعده خود تخلف نخواهد كرد . ما بايد مسلمان باشيم و اهل مقاومت تا پيروزي نصيبمان شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۸ ۱۴ شهريور ۱۳۹۵
کشوری که مردمش تا چند صد سال پیش در جنگل و مثل حیوون زندگی میکردن حالا دارن برا کشوری که چندین هزار سال تمدن و فرهنگ داشته حرف از حقوق بشر (لجن) به میان میارن کشورهای غربی که بیشترین ظلم رو به بشر و حقوق بشر روا داشتن فکر میکنن با بزک کردن شهر و تکنولوژی میشه آدم شد نه جانم فطرت تون حیوانی است بلکم از حیوانم پست تر هستند با آپاجی و هزار کوفت و زهرمار دیگه هم نمیتونید مقابله کنید با خدا و اهل بیت (ع) پس بهتره به همون حقوق لجن تون برسین آمریکا و سگ های دست آموز جهانی هیچ غلطی نتوانستند نمی توانند نخواهند توانست بکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۱۴ شهريور ۱۳۹۵
همین اینترنتی که شما میای بوسیله اون اعلام نظر میکنی ماحصل تلاش همین مردمان بزعم شما بی فرهنگ و ریشه است لذا جا دارد با توجه به واقعیات و ملحوظ داشتن اصول ادب و نزاکت جمعی اعلام نظر فرمایید
Iran (Islamic Republic of)
حجت
۰۹:۱۷ ۱۵ شهريور ۱۳۹۵
جناب 10:49، کامپیوتری که استفاده می کنین مبناش محاسبات خوارزمی ایرانی بوده. الگوریتم رو می گم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۷ ۱۴ شهريور ۱۳۹۵
خسته شدیم از بیکاری،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۱ ۱۴ شهريور ۱۳۹۵
خوب کار کردن اما آمریکایی ها فقط روی یک نقطه ضعفشون کار کردن اون هم قایق های پرشمار ماست در یک لحظه آیا به این فک کردن که اگر قرار باشه مورد حمله قرار بگیرن گزینه ما فقط قایق نیست در کنار قایقهای تندر رو خیلی کارهای دیگه میشه انجام داد که از بالگرد و نیروهای ماهر کاری بر نمیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۲ ۱۴ شهريور ۱۳۹۵
آمریکا غلط میکند.آزموده را آزمودن خطاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۱ ۱۴ شهريور ۱۳۹۵
کسی حریف دلاورمردان نیروی دریایی ایران نخواهد شد.ا
Czechia
ناشناس
۲۱:۲۵ ۱۴ شهريور ۱۳۹۵
جنگ با دشمنان اسلام نیازی به ارتش و سپاه و هزینه های انچنانی نداره.شما دست نیروی بسیج رو ازاد بذار ببین اینا دست خالی . شنا کنان هر چی ناو توی اقیانوسهاست رو سوراخ میکنن
آخرین اخبار