در سخنرانی خود در چین؛

اوباما: گفتگو با روسيه، کليد حل بخشی از مشکل سوريه است

رئیس جمهور آمریکا، مذاکره با روسیه را کلید حل بحران سوریه توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الحدث، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، در سخنرانی خود در چین گفت: به توافقی درباره توقف درگیری‌ها در سوریه نزدیک نشده‌ایم.

 وی افزود: برای کاستن از خشونت و تقویت کمک‌رسانی در سوریه به عنوان مقدمه دستیابی به راه حل سیاسی بحران در این کشور تلاش می کنیم.

رئیس جمهور آمریکا اضافه کرد اگر ما از روس‌ها واکنش لازم را  دریافت نکنیم، معلوم نیست ورود به مرحله بعدی در سوریه چگونه پیش خواهیم رفت.  تلاش برای جمع کردن همه نیروهای موجود در سوریه کار دشواری است اما مذاکره با روسیه کلید حل این مشکل است.


باراک اوباما در بخشی دیگر از اظهارتش گفت: مذاکرات ما  با شی جین‌پینگ، رئیس جمهور چین، درباره حقوق بشر، دستخوش تنش هایی است ولی اینها همه بخشی از شغل و حرفه ماست.  

وی در ادامه گفت: نهایت تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا پیامدهای تصمیم انگلیس مبنی بر خروج از اتحادیه اروپا موجب بروز اشکال در روابط مستحکم اقتصادی نشود. 

رئیس جمهور آمریکا همچنین اعلام کرد این کشور به منظور اطمینان از اینکه پیامدهای حاصل از تصمیم انگلیس مبنی بر خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، بر همکاری‌های تجاری تاثیری منفی نداشته باشد ، با انگلیس مشورت و رایزنی خواهد کرد. 

اوباما  در ادامه گفت ترزا می، نخست وزیر انگلیس، در مذاکرات در خصوص تصمیم انگلیس مبنی بر خروج از اتحادیه اروپا، شیوه‌ای عاقلانه و آگاهانه برای مشورت و رایزنی با رهبران تجاری و  دیگر مقامات به کار گرفته است. 

وی اضافه کرد: آمریکا به همکاری با انگلیس در زمینه های مختلف اعم از مبارزه با تهدیدات سایبری ، گروه تروریستی داعش و اوضاع اوکراین ادامه خواهد داد. 

رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد همچنان بر این باور است که ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا به نفع جهان بود ولی در هر حال تصمیم گیری در این رابطه بر عهده ملت انگلیس بود. 

اوباما در بخشی دیگر از اظهاراتش عنوان کرد: مذاکرات دشواری در خصوص سوریه در جریان است، ما با روس‌ها در زمینه حمایت از طرف‌های مختلف در این کشور و فرایند توسل به زور اختلافات شدیدی داریم.   



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار