سفر وزیر دفاع آمریکا به انگلیس و نروژ

اشتون کارتر برای دیدار با مقامات نظامی انگلیس و نروژ به این کشورها سفر می کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت دفاع آمریکا، اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا در روزهای ششم تا نهم سپتامبر برای دیدار با مقامات نظامی انگلیس و نروژ به عنوان دو کشور هم پیمان قدیمی آمریکا در ناتو راهی این کشور ها می شود. وی در این سفر مسائلی چون موضوع عملیات های صلح بانی سازمان ملل و آخرین تحولات در زمینه مبارزه با داعش را بررسی خواهد کرد. 

کارتر در روز هفتم سپتامبر با رهبران انگلیس دیدار خواهد کرد. وی در این دیدار روابط ویژه میان آمریکا و انگلیس و نقش مهمی را که این کشور در امنیت اروپا و جهان ایفا می کند، بررسی خواهد کرد. وی همچنین در دانشگاه آکسفورد سخنرانی خواهد کرد و سپس کنفرانس خبری مشترکی  با مایکل فالون، همتای انگلیسی خود برگزار خواهد کرد.

در روز هشتم سپتامبر، وزیر دفاع هدایت هیات آمریکایی را در نشست وزیران دفاع کشورهای عضو ماموریت های صلح بانی سازمان ملل برعهده خواهد داشت. او در این نشست درباره میزان مشارکت آمریکا در ماموریت های صلح بانی سازمان ملل و پتانسیل های موجود برای افزایش آن سخنرانی خواهد کرد.

وی همچنین در این نشست از اختصاص مبلغی از طرف آمریکا برای کمک به ماموریت های صلح بانی سازمان ملل خبر خواهد داد.

انتظار می رود که اشتون کارتر در لندن دیدارهایی دوجانبه با فالون و آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی برگزار کند. وی همچنین دیداری با وزیر دفاع ملی ترکیه خواهد داشت.

کارتر در غروب روز هشتم سپتامبر، راهی نروژ خواهد شد. نروژ یکی از همپیمانان قدیمی آمریکا در ناتو در شمال اروپا محسوب می شود.این کشور همچنین یکی از متحدان با ارزش آمریکا در مبارزه ادعایی با داعش بوده است. وی روز نهم سپتامبر با وزیر دفاع نروژ دیدار خواهد کرد و در کنفرانس خبری مشترک به سوالات خبرنگاران پاسخ خواهد داد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار