نظامی انگلیسی: ناتو برنامه ای برای دفاع در برابر حملات احتمالی روسیه ندارد

ژنرال ریچارد بارونز هشدار داد که این کشور به همراه متحدانش در ناتو هیچ برنامه ای برای دفاع از اروپا در برابر حملات روسیه ندارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ ژنرال «ریچارد بارونز» که از سال 2013 تا 2016 به عنوان فرمانده نیروهای مشترک انگلیس فعالیت می کرد در گفت وگو با روزنامه تایمز بیان داشت: روسیه می تواند ظرف 48 ساعت هزاران تن از نیروهایش را وارد خاک اروپا کند؛ این در حالی است که انجام چنین کاری برای ناتو ماه ها طول خواهد کشید.

وی افزود: در حالی که اعضاء ناتو درباره واکنش مناسبی علیه روسیه تصمیم گیری می کنند، این کشور قادر خواهد بود تا کنترل بخش های زیادی از فضای زمینی، حریم هوایی و دریایی اروپا را بدست بگیرد.

باروز اشاره داشت: شورای آتلانتیک شمالی، واحد تصمیم گیری ناتو که مسئولیت برنامه ریزی و آموزش اعضاء را دربرابر حملات احتمالی برعهده دارد پس از پایان جنگ سرد، کار خود را در این زمینه متوقف کرده است.

این در حالی است که به رغم حمله روسیه به اوکراین و شواهدی که نشان می دهد این کشور در زمینه تقویت تجهیزات نظامی اش سرمایه گذاری گسترده ای کرده است، اما رغبتی از سوی اعضاء ناتو برای احیای این واحد تصمیم گیرنده وجود ندارد.

وی بیان داشت: کشورهایی که هم مرز روسیه هستند از طریق لابی با سایر کشورهای عضو ناتو نسبت به این مساله هشدار می دهند، این در حالی است که کشورهایی نظیر فرانسه، یونان، ایتالیا، مجارستان و تا حدودی آلمان ترجیح می دهند که سربه سر روسیه نگذارند.

این ژنرال انگلیسی افزود: آنها بیشتر از آنکه نگران حمله روسیه باشند، نگران مساله مهاجرت و تهدیدهای تروریستی هستند.

بارونز گفت: «ظرفیت های نظامی ناتو از روسیه خیلی بیشتر است اما به دلیل اینکه از آنها استفاده نمی شود این احتمال وجود دارد که روسیه ناتو را تحریک کند تا واکنش نشان دهد... اما چون اجماعی میان شمال، مرکز و جنوب نیست در نهایت هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۳۰ شهريور ۱۳۹۵
برنامه داشته باشی یا نداشته باشی فرقی نمیکنه در هر صورت بازنده هستش ناتو
هر کشوری بهش حمله کرده پشیمونه و خود روس ها هم مطمئن هستن که اگه نیروی نظامی قوی نداشته باشن صد در صد بهشون حمله میشه.و شکست میخورن بخاطر همین سر مساله نظامی با کسی شوخی ندارن.
آخرین اخبار