هشدار کمیسیون اروپا به اسپانیا درباره کسری بودجه این کشور

ژان کلود یونکر قصد دارد در صورت برطرف نشدن کسری بودجه اسپانیا، این کشور را از کمک‌های مالی کمیسیون اروپا محروم کند.

هشدار کمیسیون اروپا به اسپانیا درباره کسری بودجه این کشور
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی اکسپرس، کمیسیون اروپا به اسپانیا هشدار داده است در صورتی که دولت این کشور نتواند کسری بودجه خود را برطرف و آن را تحت کنترل درآورد، از دریافت کمک‌های مالی محروم خواهد شد. کمیسیون اروپا قرار است اواخر ماه جاری میلادی  یا اوایل اکتبر (نیمه اول مهر)  در همین خصوص با پارلمان اروپا مشورت کند. 

گفته می‌شود در صورتی که اسپانیا در پایبندی به تعهداتش و انجام اقداماتی در جهت رسیدگی به کسری بودجه در نیمه دوم سال جاری میلادی و در تنظیم پیش‌نویس بودجه سال 2017 ناموفق عمل کند، «ژان کلود یونکر،» رئیس کمیسیون اروپا، با اعمال نخستین دور تحریم‌های اسپانیا موافقت خواهد کرد.

گرچه اسپانیا توانست از پرداخت جریمه 2 میلیون یورویی نجات یابد، امکان دارد از کمک مالی 1.3 میلیون یورویی کمیسیون اروپا محروم شود. کمیسر امور اقتصادی و مالی اتحادیه اروپا مخالف تنبیه اسپانیاست و معتقد است این اقدام، واکنشی بسیار شدید را در برابر منطقه یورو ایجاد می‌کند.

کمیسر فرانسه نیز هشدار داد این اقدام می‌تواند شکاف‌هایی را در میان کشورهای اروپایی ایجاد کند. بر اساس قوانین اتحادیه اروپا، کشورهای عضو این اتحادیه نباید بیش از 3 درصد کسری بودجه داشته باشند. 

تاکنون دو بار به اسپانیا برای رسیدگی به این مسئله مهلت داده شده است. اقتصاد این کشور با مسائلی مانند رشد پایین و بی‌کاری دست و پنجه نرم می‌کند. 

انتهای پیام/     

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار