انگلیس روند خروج از اتحادیه اروپا را اوایل 2017 اغاز می کند

نخست وزیر ایرلند از آغاز روند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا از اوایل سال 2017 خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ اندا کنی، نخست وزیر ایرلند روز چهارشنبه اعلام کرد انگلیس احتمالا در ماه ژانویه یا فوریه 2017، ماده 50 را که فرایند خروج انگلیس را از اتحادیه اروپا آغاز می کند، اجرایی خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از دوبلین، نخست وزیر ایرلند در کنفرانسی مطبوعاتی در پایتخت ایرلند اعلام کرد «این موضوع به طور انحصاری به ترزا می، نخست وزیر انگلیس مربوط می شود، اما با توجه به بحث هایی که من داشتم، احساس من این است که که این امر در پایان ژانویه یا آغاز فوریه روی خواهد داد».

کنی تصریح کرد بعد از دیدار با دیوید دیویس، وزیر انگلیسی مسئول خروج این کشور از اتحادیه اروپا به این نتیجه رسیده است.

این نظر کنی با نظر دونالد توسک، رئیس شورای اروپا که روز جمعه در براتیسلاوا، پایتخت اسلوواکی گفت انتظار دارد مذاکرات رسمی با انگلیس در آغاز سال 2017 آغاز شود، مطابقت می کند.

ترزا می تاکنون از دادن تقویم دقیقی برای اجرایی کردن ماده 50 امتناع و به این بسنده کرده است که به طور مرتب تکرار کند دولت وی ماده 50 پیمان لیسبون را پیش از سال آینده اجرایی نخواهد کرد.

کنی افزود مایکل نونان، وزیر دارایی ایرلند روز پنجشنبه در لندن، پایتخت انگلیس، با فیلیپ هاموند، همتای انگلیسی خود برای گفتگو درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا دیدار خواهد کرد. خروج انگلیس از اتحادیه اروپا این خطر را دارد که به ویژه منافع کشور همسایه ایرلند را تحت تاثیر قرار دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار