نخست‌وزیر مجارستان علی‌رغم بی‌اعتبار اعلام شدن همه‌پرسی در خصوص پذیرش پناهجویان، نتایج آن را پیروزی برای دولت دانست.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی‌بی‌سی، «ویکتور اربان،» نخست‌وزیر مجارستان برگزاری همه‌پرسی در خصوص سهمیه اجباری پذیرش پناهجویان که از سوی اتحادیه اروپا مشخص شده را یک پیروزی اعلام کرد. البته به دلیل مشارکت کم مردم، این همه‌پرسی بی‌اعتبار اعلام شد. نزدیک به 98 درصد افرادی که در همه‌پرسی شرکت کردند در حمایت از دولت مجارستان، طرح اتحادیه اروپا را رد کردند، اما فقط 43 درصد در رأی‌گیری شرکت کردند و چون به 50 درصد نرسید، همه‌پرسی بی‌اعتبار اعلام شد.

با اینکه نخست‌وزیر مجارستان از نتایج همه‌پرسی اعلام رضایت کرده است، مخالفان دولت بر این باورند که حمایت کافی جلب نشده است. اربان از اتحادیه اروپا خواسته، نتایج طرح پیشنهادی در خصوص پذیرش 160 هزار پناهجو در اتحادیه را بررسی کند. وی حتی برای جلوگیری از ورود پناهجویان به کشورش حاضر به تغییر قانون اساسی مجارستان است. اگر این طرح اتحادیه اروپا عملی شود، مجارستان باید درهایش را به روی 1294 پناهجو باز کند.

رهبر ائتلاف دموکرات مخالف دولت مجارستان اعلام کرده است شرکت نکردن مردم در این همه‌پرسی نشان می‌دهد که آنها از دولت حمایت نکرده‌اند. مجارستان برای ممانعت از ورود پناهجویان و آواره ها به این کشور مرز خود را حصار بندی کرده است. در نقشه زیر مرزهایی که به روی پناهجویان بسته شده‌اند با رنگ قرمز مشخص شده است.


همه‌پرسی مجارستان بی اعتبار است/ دولت همه‌پرسی را پیروزی می‌داند


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار