وابستگی ستاد انتخاباتی ورشکسته ترامپ به کمیته ملی جمهوری‌خواهان

در شرایطی که برخی از جمهوری‌خواهان درخواست لغو نامزدی ترامپ در این حزب را دارند، ستاد انتخاباتی وی به کمیته ملی جمهوری‌خواهان وابسته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از نیویورک تایمز، دونالد ترامپ – نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا – در امور اصلی ستاد انتخاباتی خود مانند جمع‌آوری سرمایه و تبلیغات دیجیتالی، بر سازمان‌های وابسته به حزب جمهوری‌خواه اتکا کرده است. این در حالی است که برخی از چهره‌های شناخته شده این حزب از مقامات کمیته ملی جمهوری‌خواهان درخواست کرده اند نامزدی دونالد ترامپ را لغو کرده و در عوض توجه خود را بر حفظ جایگاهشان در کنگره متمرکز کنند.

علی‌رغم سرازیر شدن سرمایه‌های بسیاری از سوی حامیان مالی ثروتمند به ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، اقدامات وی شباهت بیشتری با برگزاری کنسرت داشته است تا تبلیغات انتخاباتی. برخی از جمهوری‌خواهان نیز معتقدند فرصت سرمایه‌گذاری زیرساختی به صورتی که ترامپ بتواند رقیب خود – هیلاری کلینتون – را از دور انتخابات خارج کند برای ترامپ به اتمام رسیده است.

هیلاری کلینتون بیش از 3 میلیون دلار به 700 کارمند خود در دفاتر ستاد تبلیغاتی در سراسر آمریکا پرداخت کرده است. این در حالی است که دونالد ترامپ بیشتر برای انتخاب محل سخنرانی‌اش هزینه می‌کند. یکی از مسئولان ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ که نمی‌خواست نامش فاش شود، گفت ستاد تبلیغاتی ترامپ تا پایان ماه ژوئیه – 31 روز منتهی به 10 مرداد – کمتر از 200 کارمند داشته است.

با اینکه در هفته‌های اخیر، دفاتر ستاد تبلیغاتی ترامپ در ایالت‌های فلوریدا و اوهایو گشوده شده اند، تنها 500 عضو کمیته ملی جمهوری‌خواهان در 11 ایالت سرنوشت‌ساز آمریکا برای حمایت از وی حضور دارند.

در مقایسه با تامین مالی برای جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری سال 2012 آمریکا، به نظر نمی‌رسد حامیان مالی بزرگ جمهوری‌خواه از وی پشتیبانی کنند. از بزرگترین گروه‌های مستقلی که به ستاد انتخاباتی ترامپ کمک مالی کردند، 2 گروه بودند که در ماه اوت (31 روز منتهی به 10 شهریور) کمتر از 4 میلیون دلار به وی پرداخت کردند. اما گزارش شده است حامیان مالی کلینتون 38.6 میلیون دلار را به حساب بانکی وی، و 44 میلیون دلار دیگر نیز به وسیله اهداکنندگان ثروتمند به وی پرداخت کرده اند.

حال، برخی از جمهوری‌خواهان باور دارند با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، این حزب باید توجه خود را به حفظ کرسی‌های خود در کنگره جلب کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار