نامزد حزب جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز دوشنبه با فاسد خواندن بنیاد خیریه کلینتون، خواهان تعطیلی فوری آن شد.


به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی دونالد ترامپ، وی در بیانیه ای این بنیاد را فاسد ترین نهاد در تاریخ سیاسی آمریکا خواند.

ترامپ در این بیانیه افزود که هیلاری کلینتون نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا (آبان 95)، مدافع وضع فاسد و فریب آمیز کنونی است.

وی افزود: خانواده کلینتون از ده ها سال پیش به صورت نفوذی، جیب های خود را پر و به جای مردم آمریکا، از کمک دهندگان، حمایت می کرده اند.

بر اساس این بیانیه، عملکرد این بنیاد هم در دوره وزارت امور خارجه هیلاری کلینتون و هم در دوره کنونی، نادرست بوده است و باید فورا تعطیل شود. 

این در حالیست که شبکه آمریکایی ای بی سی نیوز روز دوشنبه با یادآوری نگرانی رای دهندگان آمریکایی نسبت به هر دو نامزد دموکرات و جمهوری خواه انتخابات آمریکا، گزارش داد: نظرسنجی های جدید نشان می دهد که بیش از یک سوم رای دهندگان اکنون به نامزد حزب سوم، چشم دوخته اند.

 در نظرسنجی مشترک این شبکه خبری با واشینگتن پست، 57 درصد آمریکایی ها از انتخاب بین دوگزینه دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون، ابراز نارضایتی کرده بودند.

ای.بی.سی نیوز ادامه داد: در نظرسنجی تازه بین این شبکه خبری با مشارکت موسسه پژوهشی تحقیقاتی اس اس آر اس، 35 درصد از مخاطبان آمریکایی به این پرسش که آیا در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو در آمریکا به نامزدی غیر از این دوحزب رای می دهید، پاسخ مثبت داده اند. 

همچنین نتایج یک نظرسنجی دیگر نشان داد که نیمی از رای دهندگان در آمریکا می گویند آنها قطعا به «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری خواه انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا فکر نمی کنند و به وی رای نخواهند داد.

نشریه هیل (ارگان کنگره آمریکا) با استناد به نتایج نظرسنجی موسسه «مورنینگ کانسالت/Morning Consult» افزود: 45 درصد از رای دهندگان آمریکایی نیز می گویند که قطعا به «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات ها فکر نمی کنند. 

بر اساس این نظرسنجی، حدود 35 درصد از رای دهندگان می گویند آنها قطعا به کلینتون رای می دهند و 16 درصد اعلام کرده اند که حمایت از ترامپ را مد نظر دارند.

این نتایج همچنین حکایت از آن دارد که 28 درصد از حامیان کلینتون و ترامپ به حمایت از «گری جانسون» نامزد لیبرال می اندیشند.

بیش از یک چهارم از افرادی که قصد دارند به کلینتون رای دهند گفته اند که به حمایت از «جیل استین» نامزد ریاست جمهوری از حزب سبز فکر می کنند، اما فقط 14 درصد از حامیان ترامپ می گویند که این گزینه را مدنظر خواهند داشت.



انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار