وبسایت 38 5: آیا فاصله ترامپ و کلینتون در حال کاهش است؟ /اختلاف نظرسنجی های ملی و دولتی

اختلاف ترامپ و کلینتون در نظرسنجی های دولتی با نظرسنجی های ملی متفاوت است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان وبسایت «38 5» در مطلبی نوشت: بسیاری از موسسات و نهادهای دولتی  و خصوصی آمریکا تمایل دارند با برگزاری نظرسنجی پیش بینی کنند چه کسی در رقابت های انتخاباتی پیشتاز است و چه کسی رئیس جمهور آینده آمریکا خواهد بود؟

پس از گردهمایی ملی دموکرات ها در 28 ژوئیه (7 مرداد)، نظرسنجی ها از برتری نسبی کلینتون بر ترامپ خبر می دهد. آیا این بار هم یک دموکرات رئیس جمهور آمریکا خواهد شد؟ یا ترامپ می تواند فاصله میان خود و کلینتون را کم کند؟ در تازه ترین نظرسنجی های منتشر شده ترامپ همچنان از کلینتون عقب است.

نظرسنجی های ملی نشان می دهد فاصله ترامپ و کلینتون 5 تا 6 درصد است. این درحالی است که اوایل اوت (31 روز منتهی به 11 شهریور) فاصله آنها 7 تا 8 درصد بود. اما نظرسنجی های دولتی حاکی از برتری کلینتون و فاصله زیاد بیشتر با ترامپ است.

با این حال، شواهد متناقضی مبنی بر شکست ترامپ یا پیروزی وی در انتخابات وجود دارد. آرای ترامپ در برخی از ایالت ها بهبود یافته است؛ اما در برخی دیگر به شدت کاهش داشته است.

با نگاهی به نظرسنجی های ملی، می توان نتیجه گرفت در یک ماه گذشته آرای ترامپ تا حدودی افزایش داشته است. بیشتر این نظرسنجی ها نشان از برتری نسبی کلینتون بر ترامپ دارد؛ اما به تدریج اختلاف میان ترامپ و کلینتون کم شده است.

با این حال، نظرسنجی های دولتی نتایج متفاوتی را ارائه دادند. در این نظرسنجی ها ترامپ در اغلب ایالت ها از کلینتون عقب است. تنها دو ایالت نوادا و آیووا نقاط قوت ترامپ محسوب می شوند. نظرسنجی های دولتی از برتری کلینتون بر ترامپ حکایت دارند و نشان می دهند اختلاف میان این دو رو به افزایش است.

در حال حاضر اختلاف ترامپ و کلینتون در نظرسنجی های ملی 6 درصد و در نظرسنجی های دولتی 8 درصد است. اختلاف 2 درصدی میان این نظرسنجی ها شاید چندان مهم نباشد؛ زیرا به هر حال کلینتون پیشتاز است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار