نظرسنجی: فاصله آرای کلینتون و ترامپ به بالاترین سطح در یک ماه گذشته رسید

طبق یک نظرسنجی جدید، نامزد دموکرات‌ها همچنان بخت اول پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، هیلاری کلینتون – نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا – همچنان در میان رای‌دهندگان آمریکایی از محبوبیت بیشتری نسبت به دونالد ترامپ – نامزد انتخاباتی جمهوری‌خواهان – برخوردار است. بر اساس یک نظرسنجی جدید که مشترکاً از سوی خبرگزاری رویترز و شرکت افکارسنجی ایپسوس انجام شده است، کلینتون در حال حاضر 12 درصد جلوتر از ترامپ قرار دارد. 

طبق نتایج این نظرسنجی، 45 درصد رای‌دهندگان آمریکایی در انتخابات 8 نوامبر (18 آبان) از نامزد دموکرات‌ها حمایت خواهند کرد؛ در حالیکه این عدد در مورد ترامپ 33 درصد است. 

کلینتون در بیشتر نظرسنجی‌هایی که تاکنون انجام شده‌اند، جلوتر از ترامپ بوده است؛ اما فاصله او با نامزد جمهوری‌خواهان در این نظرسنجی بیشتر از نظرسنجی‌های یک ماه اخیر است. در نظرسنجی‌های مربوط به اوایل ماه اوت (اواسط مرداد)، فاصله کلینتون و ترامپ بین 3 تا 9 درصد بود. 

همچنین، در نظرسنجی اخیر حدود 22 درصد از شرکت‌کنندگان اظهار داشتند در انتخابات سراسری نوامبر به هیچ یک از دو نامزد دموکرات و جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رای نخواهند داد. این در حالیست که در نظرسنجی‌های انتخاباتی سال 2012 بین باراک اوباما و میت رامنی، بی‌علاقگی رای‌دهندگان آمریکایی به نامزدهای انتخاباتی دو حزب هیچگاه تا این حد بالا نبود. 

«تام اسمیت» مدیر مرکز مطالعات سیاسی و اجتماعی دانشگاه شیکاگو معتقد است این 22 درصد ممکن است در نهایت در انتخابات ریاست جمهوری آتی رای خود را به نفع یک نامزد انتخاباتی ثالث به صندوقهای رای بیندازند. 

نظرسنجی رویترز – ایپسوس به صورت آنلاین و در تمامی 50 ایالت آمریکا انجام شد و 1115 نفر در فاصله 18 تا 22 اوت (28 مرداد تا اول شهریور) در آن شرکت کردند. 

انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۰۳ شهريور ۱۳۹۵
همه از این دیوونه ترسیدن
آخرین اخبار