ترامپ: "هیلاری کلینتون متعصب است"

ترامپ در یک سخنرانی، نگرش خود را درباره اقلیت‌های رنگین‌پوست آمریکایی تغییر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ان‌بی‌سی نیوز، طی هفته گذشته، دونالد ترامپ – نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا – از آمریکایی‌های سیاه‌پوست خواسته است روند همیشگی رای دادن خود را تغییر دهند و در انتخابات ریاست جمهوری، رای خود را به نام وی به صندوق بیاندازند. شب چهارشنبه، وی حملات به هیلاری کلینتون – رقیب انتخاباتی دموکرات ترامپ – را تشدید کرد و او را متعصب خواند.

ترامپ که سخنانش را از روی یک کاغذ می‌خواند، گفت: "هیلاری کلینتون یک فرد متعصب است که افراد رنگین‌پوست را به عنوان انسان‌هایی که می‌توانند آینده بهتری بسازند نمی‌داند؛ بلکه به آن‌ها تنها به چشم یک برگه رای می‌نگرد."

با توجه به اظهارات پیشین دونالد ترامپ درباره اقلیت‌ها در آمریکا، می‌توان دریافت وی سخنان اخیرش را به میل خود مطرح نکرده است.

با این‌حال، در روزهای گذشته ترامپ از رای دهندگان درخواست کرده است با تعصب هیلاری کلینتون که موجب تحقیر و سرکوب رنگین‌پوستان می‌شود، مبارزه کنند.

این در حالی است که هیلاری کلینتون نیز از هر فرصتی برای نژادپرست خواندن ترامپ استفاده می‌کند. با این‌حال، بارها اعلام شده است برخی از اظهارات کلینتون نیز نژادپرستانه بوده است.

هنگامی که از هیلاری کلینتون درباره اظهارات اخیر ترامپ پرسیده شد، وی پاسخ داد رقیبش دست به دامان تعصب شده است.

ترامپ که در گذشته نسبت به مسئله مهاجرت و اخراج مهاجران دیدگاه سختگیرانه‌ای داشت، اکنون در سفر تبلیغاتی خود به ایالت میسیسیپی گفته است آمریکا باید با مهاجرانی که هویتشان تاکنون در آمریکا ثبت نشده است، کار کند. ترامپ متذکر شد: "منظور من اعطای حق شهروندی آمریکا به این افراد نیست. ما این افراد را عفو نمی‌کنیم. اما با آن‌ها کار خواهیم کرد."

این سخنان ترامپ، با نظرات سابق وی مبنی بر اخراج 11 میلیون مهاجر غیرقانونی از آمریکا تضاد دارد. تغییر نظر ترامپ در روز چهارشنبه و روزهای پیش از آن، موجب سردرگمی بسیاری از افراد شده است؛ به طوری که اکنون دیدگاه ترامپ نسبت به مسئله مهاجرت کاملا مشخص نیست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار