ترامپ درباره ورزشکاری که از ایستادن هنگام پخش سرود ملی آمریکا خودداری کرده بود، اظهار نظر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از گاردین، "کالین کاپرنیک" -- یک ورزشکار سیاه‌پوست که عضو تیم فوتبال آمریکایی سان فرانسیسکو است -- در اعتراض به سرکوب سیاه‌پوستان و دیگر اقلیت‌ها در آمریکا، هنگامی که سرود ملی آمریکا پخش می‌شد، تصمیم گرفت روی نیمکت بنشیند.

دونالد ترامپ – نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا -- به این تصمیم وی واکنش نشان داد. ترامپ گفت: "کاپرنیک باید کشوری را بیابد که از آن رضایت بیشتری دارد. به نظر من رفتار وی تاسف‌برانگیز بود. او باید به دنبال کشوری بهتر برای خود باشد. اجازه دهید به دنبال آن برود. زیرا جستجوی وی بی‌نتیجه خواهد ماند."

روز جمعه، در دیدار دو تیم فوتبال آمریکایی "سان فرانسیسکو 49" و "گرین بِی پکرز" هنگامی که سرود "پرچم پر ستاره" – سرود ملی آمریکا – پخش شد، کاپرنیک روی نیمکت نشست. وی در یک مصاحبه گفت: "من هرگز به کشوری که رنگین‌پوستان را سرکوب می‌کند، ادای احترام نخواهم کرد. این مسئله برای من از ورزش نیز مهم‌تر است. سیاه‌پوستان در خیابان‌ها به قتل می‌رسند؛ ولی قاتلان آن‌ها دستمزد نیز دریافت می‌کنند."

وی افزود تا هنگامی که تغییراتی در رفتار دولت آمریکا در قبال رنگین‌پوستان مشاهده نکند، در بازی‌های آینده نیز هنگام پخش سرود ملی آمریکا نخواهد ایستاد.

تیم سان فرانسیسکو 49 در بیانیه‌ای اعلام کرد: "سرود ملی آمریکا همواره بخشی از برنامه‌های پیش از شروع بازی‌های ما باقی خواهد ماند. ما به اصولی که آمریکا بر آن‌ها استوار شده است، پایبندیم. آزادی بیان نیز در میان این اصول قرار دارد. ما به تصمیم افراد مبنی بر بزرگداشت سرود ملی آمریکا و یا خودداری از آن، احترام می‌گذاریم."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار