گروهی از کارشناسان سازمان ملل از سایر کشور‌های جهان درخواست کردند هرچه زودتر کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

گروهی از کارشناسان سازمان ملل از کشور‌ها در اقصی نقاط جهان خواستند که اگر کشور فلسطین را به رسمیت نشناختند، هرچه زودتر این اقدام را انجام دهند.

براساس گزارش القدس العربی، کارشناسان سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کردند: این به رسمیت شناختن تلاش مهمی برای احقاق حقوق مردم فلسطین، مبارزه و رنج آنها برای آزادی و استقلال است.

آنها تاکید کردند که فلسطین باید بتواند از حق تعیین سرنوشت کامل، از جمله توانایی وجود، تعیین سرنوشت خود و توسعه آزادانه به عنوان مردمی برخوردار از امنیت برخوردار باشد. 

در این بیانیه تاکید شده است که به رسمیت شناختن کشور فلسطین پیش شرط صلح دائمی در فلسطین و کل خاورمیانه است.

اسپانیا، ایرلند و نروژ با به رسمیت شناختن کشور فلسطین اعلام کردند که به دنبال تلاش ها برای آتش بس در جنگ غزه هستند. بلژیک، مالت و اسلوونی نیز اعلام کرده‌اند که در حال بررسی به رسمیت شناختن کشور فلسطین هستند اما فرانسه هم گفته که تشکیل کشور فلسطین برای پاریس «تابو» نیست، اما اکنون زمان مناسبی نیست. آلمان هم تاکید کرده که هدف بلندمدتش برای حل منازعه اسرائیل و فلسطینی‌ها راه حل دو کشوری است

رژیم صهیونیستی تاکنون هرگونه اقدامی برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی را محکوم کرده و مدعی است این تصمیم حماس را جسورتر خواهد کرد.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار