یاسوج؛

ریس جمهور از اختصاص بودجه برای پروژه‌های عمرانی خبر داد

آقای روحانی در جمع مردم یاسوج در ورزشگاه تختی این شهر گفت: وزارت نفت تعهد کرده در سال 95 گازرسانی به 160 روستا را با اعتبار 74 میلیارد تومان انجام دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ رئیس جمهور گفت: در سال 96، 245 ایستگاه دیگر با اعتبار 70 میلیارد تومان گازرسانی خواهند شد که با گازرسانی به این ایستگاه‌ها 81 درصد جمعیت شهری و روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد از نعمت گازرسانی برخوردار خواهند شد.

ریس جمهور با بیان اینکه بیش از 900 پروژه متوسط، کوچک و بزرگ توسط این دولت در استان انجام شده، افزود: در این سفر، 231 طرح و پروژه با اعتبار 756 میلیارد تومان افتتاح خواهد شد، همچنین 36 پروژه مهم در این استان کلنگ‌زنی خواهد شد که اعتبار درنظر گرفته شده برای این پروژه‌ها 2 هزار و 500 میلیارد تومان خواهد بود.

وی با بیان اینکه در این سفر برای 44 طرح و پروژه 966 میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده می‌شود، گفت: کهگیلویه و بویراحمد در بخش‌های عمران شهری، علمی و فناوری و بهداشت و درمان نیازمند توسعه است که برای حوزه بهداشت و درمان و تکمیل بیمارستان‌های در دست احداث 90 میلیارد تومان اختصاص داده می‌شود.

روحانی در ادامه، جذب سرمایه‌گذار را یکی از راه‌های توسعه کهگیلویه و بویراحمد دانست و تصریح کرد: در هیأت دولت تصمیم گرفته شد که کسانی که در کهگیلویه و بویراحمد سرمایه‌گذاری کنند، مورد حمایت دولت قرار می‌گیرند و دولت به آنها یارانه به عنوان سود تسهیلات پرداخت می‌کند که برای این کار، مبلغ 140 میلیارد تومان درنظر گرفته شده تا بنگاه‌های اقتصادی فعال و اشتغال پایدار ایجاد شود.

وی عنوان کرد: دولت به غیر از بودجه دولتی، برای کمک به 57 طرح استان مبلغ 646 میلیارد تومان و 955 میلیون یورو اختصاص داده است.

وی با اشاره به طولانی شدن زمان احداث جاده ملی پاتاوه به دهدشت عنوان کرد: برای این طرح مهم مبلغ 150 میلیارد تومان اختصاص داده شده که با اختصاص این مبلغ، این طرح سال آینده به اتمام خواهد رسید.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.