رئیس جمهور در جمع مردم یاسوج گفت: مابه برجام خوش بینیم اما به آمریکا بدبین هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی گفت: ما برجام را اجرا کردیم و دیپلمات های شجاع شما برای سرزمین ایران غرور و افتخار آفریدند.

وی با بیان اینکه صهیونیستها امروز از پیروزی ملت ایران عصبانی هستند و یکی دوکشوره جنوب ایران همسایه جنوبی ایران،متاسفانه با کودک صفتیشان از پیروزی ملت ایران ناراحت هستند،اما ملت ایران با ایستادگی،وحدت،اتحاد و رهنمودهای رهبر فرهیخته و بزرگوار توانست پیروزی بزرگ سیاسی تاریخی را بدست بیاورد و زنجیرها را از روی پای این ملت بزداید و شرایط را برای اقتصاد ورشد اقتصادی آماده کند.

رئیس جمهور در جمع پر شور مردم اظهار داشت: برجام برای این بود که شرایط برای حرکت مردم ایجاد شود و دیوارها برداشته شود تا ملت بزرگ و غیور ما،تا دانشمندان و اندیشمندان ما بتوانند برای کشور ما رونق اقتصادی ایجاد کنند.

وی همچنین گفت: یادتان باشد خوش بینی به برجام به معنی خوش بینی به ابر قدرت ها نیست،ما به برجام خوش بینیم وبه آمریکا بدبینیم.

                          رشد اقتصادی کشور به 4/4 درصد رسیده است

دکتر حسن روحانی در ادامه سفر استانی خود به استان کهگیلویه و بویراحمد در اجتماع باشکوه مردم در ورزشگاه تختی یاسوج افزود: دولت یازدهم در شرایطی فعالیت خود را آغاز کرد که رشد اقتصادی کشور منفی6.8 درصد بود که امروز و در سه ماهه نخست سال جاری به بیش از 4/4 درصد رسیده است.

وی اظهار کرد: اگر ما امروز توانستیم در روزهای سخت این منطقه در شرایطی که دشمنان انقلاب قیمت نفت را به یک سوم و یک چهارم رسانده اند به رشد نزدیک پنج درصد برسیم این به معنای اعتماد مردم به دولت و اتحاد دولت و ملت است.رئیس جمهوری با اشاره به اینکه امروز کشور در یک نقطه شکوهمند قرار گرفته است ،ادامه داد: شما ملت بزرگ ایران نه با شعار بلکه با اراده، ایستادگی، مقاومت و حمایت و اطلاعات از رهبر معظم انقلاب به دنیا نشان دادید که کسی نمی تواند چیزی را بر ما تحمیل کند.


دکتر روحانی افزود: شما ملت بزرگ ایران توانستید با شجاعت، زنجیر تحریم را از دست و پای آن دلیر تاریخ که نامش ایران عزیز است باز کنید و با ایستادگی و مقاومتتان کاری کردید که زنجیرهای تحریم شکسته شود.

وی اضافه کرد: امروز بر خلاف اراده دشمنان ایران، هر مقدار که می خواهیم نفت به جهان صادر می کنیم و به رغم اراده دشمنان امروز کشتی های ایران در سراسر جهان در کنار بندرگاه های بزرگ جهان پهلو می گیرند.

رئیس جمهوری گفت: در شرایطی که در روزها و سال های قبل بیمه تحریم بود امروز کشتی ها و نفت کش های ما می توانند با بیمه در سراسر جهان حرکت کنند.

دکتر روحانی افزود: امروز روزی است که با غیرت مردان کشورمان توانستیم زنجیرهایی که برای عدم ارتباط بین بانک های ایرانی و خارجی ایجاد کرده بودند را در هم شکنیم.وی با اشاره به سفر 350 هیات اقتصادی و 160 هیات سیاسی از سراسر دنیا به کشورمان گفت: ممکن است عده کمی از اینکه تحریم ها برداشته شده ناراحت باشند چرا که این برای منافع آنها خوشایند نیست اما ملت بزرگ ایران از لغو تحریم ها شاد و مسرور است.

رئیس جمهوری افزود: همانطور که این دولت توانست تورم را تک رقمی کند با حمایت شما مردم رونق را نیز به اقتصاد کشور باز خواهد گرداند.

دکتر روحانی ادامه داد: امروز یکی از اهداف بلند همه ما در سراسر کشور این است که نسل جوان را در مسیر کار و کوشش و شغل مناسب و متناسب با علم و دانشش قرار دهیم.

وی افزود: نباید بگذاریم که در خانه ای جوانی بیکار بماند و قطعا این کار شدنی است.

رئیس جمهوری با اشاره به اینکه باید بتوانیم اقتصاد کشور را به حرکت درآوریم ادامه داد: تا پایان امسال هفت هزار و 500 بنگاه اقتصادی را در کشور راه اندازی خواهیم کرد.


رئیس جمهور گفت: در سال 96، 245 ایستگاه دیگر با اعتبار 70 میلیارد تومان گازرسانی خواهند شد که با گازرسانی به این ایستگاه‌ها 81 درصد جمعیت شهری و روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد از نعمت گازرسانی برخوردار خواهند شد.

ریس جمهور با بیان اینکه بیش از 900 پروژه متوسط، کوچک و بزرگ توسط این دولت در استان انجام شده، افزود: در این سفر، 231 طرح و پروژه با اعتبار 756 میلیارد تومان افتتاح خواهد شد، همچنین 36 پروژه مهم در این استان کلنگ‌زنی خواهد شد که اعتبار درنظر گرفته شده برای این پروژه‌ها 2 هزار و 500 میلیارد تومان خواهد بود.

وی با بیان اینکه در این سفر برای 44 طرح و پروژه 966 میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده می‌شود، گفت: کهگیلویه و بویراحمد در بخش‌های عمران شهری، علمی و فناوری و بهداشت و درمان نیازمند توسعه است که برای حوزه بهداشت و درمان و تکمیل بیمارستان‌های در دست احداث 90 میلیارد تومان اختصاص داده می‌شود.

روحانی در ادامه، جذب سرمایه‌گذار را یکی از راه‌های توسعه کهگیلویه و بویراحمد دانست و تصریح کرد: در هیأت دولت تصمیم گرفته شد که کسانی که در کهگیلویه و بویراحمد سرمایه‌گذاری کنند، مورد حمایت دولت قرار می‌گیرند و دولت به آنها یارانه به عنوان سود تسهیلات پرداخت می‌کند که برای این کار، مبلغ 140 میلیارد تومان درنظر گرفته شده تا بنگاه‌های اقتصادی فعال و اشتغال پایدار ایجاد شود.

وی عنوان کرد: دولت به غیر از بودجه دولتی، برای کمک به 57 طرح استان مبلغ 646 میلیارد تومان و 955 میلیون یورو اختصاص داده است.

وی با اشاره به طولانی شدن زمان احداث جاده ملی پاتاوه به دهدشت عنوان کرد: برای این طرح مهم مبلغ 150 میلیارد تومان اختصاص داده شده که با اختصاص این مبلغ، این طرح سال آینده به اتمام خواهد رسید.

                                 ورود 350 هیأت اقتصادی به کشور در کمتر از یکسال

روحانی در جمع مردم یاسوج گفت:طی این مدت 160 هیأت سیاسی نیز میهمان ایران بوده است.

وی افزود: امروز به همت غیورمردان ایران توانستیم زنجیرهایی که برای عدم اعتماد میان بانک‌های ایرانی و خارجی ایجاد کرده بودند، در هم بشکنیم.

روحانی گفت:امروز برخلاف اراده دشمنان، هر مقدار که می‌خواهیم نفت را به جهان صادر می‌کنیم و علی‌رغم تلاش دشمنان، کشتی‌های ما در کنار بندرگاه‌های بزرگ جهان پهلو می‌گیرند؛ به گونه‌ای که در سال‌های گذشته، تحریم بود و کشتیرانی و نفتکش‌های ما نمی‌توانستند در سراسر جهان حرکت کنند.

وی همچنین از راه‌اندازی 750 بنگاه اقتصادی تا پایان سال جاری برای اشتغال جوانان خبر داد

ریس جمهور با تاکید بر اینکه نباید بگذاریم در خانه‌ای جوانی بیکار بماند، گفت: این کار شدنی است و راهش این بوده که بتوانیم اقتصاد را به حرکت درآوریم.


            عزم دولت برای توسعه گردشگری،گیاهان دارویی


روحانی در اجتماع مردم شهر یاسوج با تاکید براینکه کهگیلویه وبویراحمد، دنیای زیبایی ها، چشمه ها ورودخانه ها و دارای انواع آب وهواست گفت: باید شرایط به گونه ای بشود تا علاوه بر جذب گردشگر برای این استان برای سایر استان ها نیز جذب گردشگر کنیم.

دکتر روحانی با تاکید براینکه استان کهگیلویه و بویراحمد می تواند در زمینه داروهای گیاهی یک تحول ایجاد کند گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مامور شده که شرایط را برای اشتغالزایی در زمینه گیاهان دارویی و فناوری های نوین فراهم کند.

وی افزود:یک هزار و 330 میلیارد ریال برای شش طرح مهم کشاورزی اختصاص یافته است که همه آنها در سال های 95 و 96 اجرایی خواهد شد.

ریس جمهور تاکید کرد: نصف سود تسهیلات اعطایی برای سرمایه گذاری در این استان از سوی دولت به صورت یارانه پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/ش - س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
حضور محترم ریاست جمهور عزیز
خواهشا فقط به مرکز استان توجه نکنید به شهرستانهای کوچک استان هم برسید.