رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: براساس آخرین گزارش مرکز آمار، رشد اقتصادی کشور در سه ماهه نخست امسال به بیش از 4/4 درصد رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ دکتر حسن روحانی در ادامه سفر استانی خود به استان کهگیلویه و بویراحمد در اجتماع باشکوه مردم در ورزشگاه تختی یاسوج افزود: دولت یازدهم در شرایطی فعالیت خود را آغاز کرد که رشد اقتصادی کشور منفی6.8 درصد بود که امروز و در سه ماهه نخست سال جاری به بیش از 4/4 درصد رسیده است.

وی اظهار کرد: اگر ما امروز توانستیم در روزهای سخت این منطقه در شرایطی که دشمنان انقلاب قیمت نفت را به یک سوم و یک چهارم رسانده اند به رشد نزدیک پنج درصد برسیم این به معنای اعتماد مردم به دولت و اتحاد دولت و ملت است.

رئیس جمهوری با اشاره به اینکه امروز کشور در یک نقطه شکوهمند قرار گرفته است ،ادامه داد: شما ملت بزرگ ایران نه با شعار بلکه با اراده، ایستادگی، مقاومت و حمایت و اطلاعات از رهبر معظم انقلاب به دنیا نشان دادید که کسی نمی تواند چیزی را بر ما تحمیل کند.

دکتر روحانی افزود: شما ملت بزرگ ایران توانستید با شجاعت، زنجیر تحریم را از دست و پای آن دلیر تاریخ که نامش ایران عزیز است باز کنید و با ایستادگی و مقاومتتان کاری کردید که زنجیرهای تحریم شکسته شود.

وی اضافه کرد: امروز بر خلاف اراده دشمنان ایران، هر مقدار که می خواهیم نفت به جهان صادر می کنیم و به رغم اراده دشمنان امروز کشتی های ایران در سراسر جهان در کنار بندرگاه های بزرگ جهان پهلو می گیرند.

رئیس جمهوری گفت: در شرایطی که در روزها و سال های قبل بیمه تحریم بود امروز کشتی ها و نفت کش های ما می توانند با بیمه در سراسر جهان حرکت کنند.

دکتر روحانی افزود: امروز روزی است که با غیرت مردان کشورمان توانستیم زنجیرهایی که برای عدم ارتباط بین بانک های ایرانی و خارجی ایجاد کرده بودند را در هم شکنیم.

وی با اشاره به سفر 350 هیات اقتصادی و 160 هیات سیاسی از سراسر دنیا به کشورمان گفت: ممکن است عده کمی از اینکه تحریم ها برداشته شده ناراحت باشند چرا که این برای منافع آنها خوشایند نیست اما ملت بزرگ ایران از لغو تحریم ها شاد و مسرور است.

رئیس جمهوری افزود: همانطور که این دولت توانست تورم را تک رقمی کند با حمایت شما مردم رونق را نیز به اقتصاد کشور باز خواهد گرداند.

دکتر روحانی ادامه داد: امروز یکی از اهداف بلند همه ما در سراسر کشور این است که نسل جوان را در مسیر کار و کوشش و شغل مناسب و متناسب با علم و دانشش قرار دهیم.

وی افزود: نباید بگذاریم که در خانه ای جوانی بیکار بماند و قطعا این کار شدنی است.

رئیس جمهوری با اشاره به اینکه باید بتوانیم اقتصاد کشور را به حرکت درآوریم ادامه داد: تا پایان امسال هفت هزار و 500 بنگاه اقتصادی را در کشور راه اندازی خواهیم کرد.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.