عملیات جستجو برای هواپیمای "ام اچ 370" به زودی متوقف می‌شود

وزیران مالزی و استرالیا از احتمال تعلیق جستجو برای هواپیمای مرموز ناپدید شده خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، در حالی که کمتر از 10 هزار کیلومتر مربع از منطقه جستجو برای یافتن هواپیمای پرواز 370 خطوط هوایی مالزی باقی مانده، امید به یافتن هواپیما کمرنگ تر شده است. 

مقامات برجسته، روز جمعه اعلام کردند اگر در منطقه جستجوی باقیمانده، موفق به یافتن هواپیمای مفقود شده نشوند، تلاش های بین المللی برای تعیین مکان سقوط پرواز 370 را متوقف خواهند کرد. 
لیو تیونگ، وزیر حمل و نقل مالزی در کنفرانس خبری روز جمعه اعلام کرد: «این به معنی دست کشیدن از جستجو برای پرواز 370 نیست.» مقامات مالزی، چین و استرالیا می گویند می خواهند بدانند آیا اطلاعات جدیدی در دست هست که بتوانند مکان هواپیمای ناپدید شده را بیابند یا نه. 

دارن چستر، وزیر حمل و نقل استرالیا گفت: «این تصمیم را بدون اندیشه نگرفته ایم. اما چون مدارکی معتبر در دست نداریم، ادامه جستجو امکان پذیر نیست. ما همه تلاش خود را کرده ایم. برای این جستجو از پیشرفته ترین فناوری و بهترین افراد استفاده کرده ایم.»

تاکنون حدود 10 هزار کیلومتر مربع در بخش های دور افتاده جنوب اقیانوس هند، برای یافتن ردپای هواپیمای جت و 239 مسافر آن جستجو شده است. این کاوش چند میلیون دلاری از چندین کشتی مجهز به ابزار اسکن بخش هایی از کف اقیانوس، استفاده کرده است. 

لیو تیونگ اظهار کرد مسائل مالی در توقف این جستجو نقشی ندارد. مقامات می گویند احتمال می رود با توجه به شرایط آب و هوا و دریا، جستجو بین اکتبر و دسامبر سال جاری متوقف شود.
تیونگ در پاسخ به پرسش یک خبرنگار مبنی بر صحیح بودن منطقه مورد جستجو گفت: «ما طبق نظر متخصصان، در حال جستجوی محل صحیح هستیم. ما بر همین اساس منطقه را جستجو کرده ایم.»
تاکنون چند تکه از این هواپیما از جمله در نزدیکی ساحل جزیره رئونیون ماداگاسکار و موریتانی، آفریقای جنوبی و موزامبیک پیدا شده اند. اعلام شده است چهار قطعه یافت شده، قطعا متعلق به پرواز 370 است اما هنوز معمای محل سقوط هواپیما هنوز حل نشده است. خانواده های قربانیان هنوز منتظر اقدام بعدی دولت ها هستند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار