نماینده پارلمان عراق: آمریکا اهدافی شومی را علیه ما در سر دارد

یکی از نمایندگان پارلمان عراق، تلاش آمریکا برای اعزام 500 نظامی برای آزاد‌سازی موصل را محکوم کرد و این نظامیان را اشغالگر خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از السومریه، رسول طائی، نماینده وابسته به فراکسیون الاحرار عراق، گفت: تصمیم باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا، در اعزام 500 نظامی برای مشارکت در آزاد سازی شهر موصل از داعش به مثابه اشغال است و ما با این نیروها به عنوان اشغالگران برخورد می کنیم.

وی افزود: ارتش، پلیس، گردانهای صلح و بسیج مردمی و عشایر، توان آزاد سازی شهر موصل مانند آنچه در فلوجه و دیگر شهرها رخ داد را دارند.

طائی تاکید کرد: مواضع اخیر جوزف فوتیل، فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا، نشان دهنده نیات آمریکا برای تسلط بر اراضی عراق و احداث پایگاه های نظامی است. این موضع گیری نمایانگر تمایل آمریکایی ها برای باقی ماندن در عراق پس از آزاد سازی موصل است.

وی از حیدر عبادی، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، خواست که موضع خود را در قبال اعزام 500 نظامی و نظامیان کشورهای ائتلاف شیطانی اعلام کند.

جوزف فوتیل فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا جمعه گذشته گفته بود: آمریکایی ها نباید خیلی سریع پس از پایان کار داعش در موصل  از عراق خارج شوند. آنچه ما نمی خواهیم اعلام پیروزی و رفتن پس از آن است. ما مایل به تکمیل ماموریت خود هستیم.

اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا، قبلا از اعزام 560 نظامی اضافی به عراق برای کمک به آزاد سازی شهر موصل از داعش خبر داده بود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار