آمریکا: به روسیه درباره کنار رفتن بشار اسد هشدار داده ایم

جاش ارنست گفت روسها باید درباره استفاده از نفوذ سیاسی و قدرت نظامی خود در سوریه تصمیم جدی بگیرند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جاش ارنست -- سخنگوی کاخ سفید آمریکا -- گفت روسها باید درباره استفاده از نفوذ سیاسی و قدرت نظامی خود در سوریه تصمیم جدی بگیرند. 

ارنست گفت موضع ما این است که برای پایان دادن به خشونت ها در سوریه، باید بشار اسد از مقام خود کناره گیری کند و ما این را به روسها اطلاع داده ایم ولی درباره حضور نظامی روسها در سوریه در صورتی که حملات آنها معطوف به داعش و گروه های وابسته به القاعده باشد، از آن استقبال می کنیم. 

وی ادامه داد ولی متاسفانه می بینیم بخش عمده ای از اقدامات نظامی آنها معطوف به تقویت نظام اسد است و این امر با موضع آنها در قبال سوریه تناقض دارد. روسیه اکنون در موضع تصمیم گیری قرار دارد. اوضاع در سوریه به شدت در حال وخیم شدن است و این به سود روسیه نیست زیرا آنها تاسیسات نظامی عمده ای در سوریه دارند. 

وی ادامه داد همچنین هرج و مرجی که در سوریه حاکم است، تاثیر عمده ای بر امنیت روسیه نیز خواهد گذاشت. با این حال رویکردی که آنان برگزیده اند، با رویکرد ما متفاوت است و برای همین باید درباره نحوه استفاده از نفوذ سیاسی و قدرت نظامی خود در سوریه تصمیم گیری کنند. تقویت نظام اسد باعث افزایش تنش و بحران در سوریه می شود و گروه های افراط گرا نیز از این اوضاع استفاده می کنند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۲۵ تير ۱۳۹۵
آمریکا خیلی بیجا کرده که توی امور داخلی کشورهای اسلامی دخالت می کنه . به آمریکا چه ربطی داره که رئیس جمهور سوریه کی باید باشه کی نباشه
آخرین اخبار