بهای فلز زرد برای هفتمین روز متوالی به روند صعودی خود ادامه داد و به بالاترین سطح در 2 سال گذشته رسید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ‌سی‌ان‌بی‌سی، روز پنجشنبه بهای طلا برای هفتمین روز متوالی افزایش یافت و به بالاترین سطح خود در 2 سال گذشته رسید. دلیل این افزایش ادامه تردیدهای سرمایه‌گذاران برای انتخاب سرمایه‌گذاری امن، حتی پس از افزایش شاخص سهام در بازارهای سهام آسیایی است.

بازار سهام آسیایی روز پنجشنبه پس از انتشار گزارش اقتصادی آمریکا که اندکی از نگرانی‌های بوجود آمده از پیامدهای برکسیت – خروج انگلیس از اتحادیه اروپا – را کاهش داد، با رشد روبرو شد.

بهای طلا به بالاترین سطح خود از ماه مارس سال 2014 (31 روز منتهی به 11 فروردین 1393) رسیده است. فلز زرد در این تاریخ با بهای 1374.91 دلار در هر اونس معامله شد. این در حالی است که روز چهارشنبه با 0.3 درصد افزایش نسبت به روز گذشته، طلا با بهای 1369.70 دلار در هر اونس به فروش رسید.

بهای طلا به عواملی مانند افزایش سود بانکی حساس است. یکی از نگرانی‌های سرمایه‌گذاران نیز احتمال پایین افزایش نرخ سود بانکی به وسیله بانک مرکزی آمریکا است. مقامات بانک مرکزی آمریکا ماه گذشته تصمیم گرفتند تا زمانی که نتیجه پیامدهای اقتصادی برکسیت مشخص شود، نرخ سود بانکی را بدون تغییر در سطح فعلی نگاه دارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار