تام کالوین، سیاست های نادرست بانک مرکزی آمریکا را عامل افزایش بهای طلا دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان بی سی، بهای فلز طلا بیشترین صعود هفتگی را از ژوئیه 2011 (31 روز منتهی به 10 مرداد 90) تاکنون تجربه کرده است. 

تام کالوین، تاجر و کارشناس اقتصادی، اظهار کرد طلا همچنان به روند صعودی خود ادامه خواهد داد و سرمایه گذاران بازار این فلز گرانبها، بابت این روند صعودی باید از بانک مرکزی آمریکا تشکر کنند.

کالوین گفت طلا همچنان یکه تاز بازارهای اقتصادی جهان باقی خواهد ماند. تنها این روند در صورتی متوقف خواهد شد که بانک مرکزی آمریکا سیاست درستی را اتخاذ کند. با این حال، بعید است بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را در آینده ای نزدیک بالا ببرد.

وی در ادامه افزود: افزایش بهای طلا تحت تاثیر سیاست های اشتباه بانک مرکزی آمریکاست.

بهای طلا از ابتدای سال 2016، 28 درصد افزایش یافته است. هفته گذشته بهای فلز زرد به بالاترین سطح در دو سال گذشته رسید.

کالوین معتقد است اگرچه بهای طلا در دو نوبت قبلی اندکی پایین تر آمده است، این کاهش تنها فرصت خریدی برای سرمایه گذاران به شمار می رود.

کالوین در ادامه گفت: «طلا از ابتدای سال جاری میلادی روندی صعودی داشت؛ اما این روند صعودی در 6 هفته نخست آهسته بود. ناتوانی بانک مرکزی آمریکا در تصمیم گیری درخصوص بالابردن نرخ بهره، به روند صعودی بهای طلا شدت بخشید.»

هفته گذشته یکی از بانک های آمریکایی تحلیلی را منتشر کرد که در آن برآورد شده بود بهای طلا به 1500 دلار به ازای هر اونس نیز خواهد رسید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار